Yonatan Sindel/Flash90

חשד: יועץ רה"מ הפר חובת בידוד; הליכוד: "הגיע לבצע בדיקת קורונה"

אמש בשעות הלילה הופצו סרטונים ברשת החברתית שם נראה יועץ הניו מדיה של נתניהו טופז לוק צועד בכיכר פריז כשהוא עם מצלמה. לוק חייב בבידוד לאחר שהיה עם נתניהו בשבוע שעבר בארה"ב. עו"ד גונן בן יצחק הגיש תלונה במשטרה. המפגינים: "צילמו סצנה של מכחישי קורונה"

אמש (ראשון) הופץ תיעוד ברשתות החברתיות שם נראה יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טופז לוק, יחד עם דובר משפחת נתניהו עופר גולן, כשהם צועדים יחדיו בבלפור בירושלים סמוך למעון ראה"מ. לוק, היה יחד עם נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בשבוע שעבר, וכעיקרון הוא אמור להיות בבידוד כמו יתר חברי המשלחת. עו"ד גונן בן יצחק מראשי המפגינים נגד רה"מ הגיש תלונה למשטרה על הפרת בידוד כנגד לוק.

מפגיני השמאל שהגיעו למחות אמש מול מעון ראש הממשלה הבחינו בלוק ובגולן ורדפו אחריהם עד שהשניים עזבו את המקום. לוק היה אמור לשהות בבידוד משום שהשתתף במשלחת הישראלית לטקס החתימה בבית הלבן על ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין. לדברי המפגין שצילם את הדוברים, השניים "צילמו סצנה של פרובוקטורים מכחישי קורונה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. בניגוד לפרסומים, עופר גולן לא נמצא בבידוד".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "כל חברי המשלחת חייבים לשהות בבידוד עד יום שני. אתמול נערכה ללוק בדיקה לאבחון קורונה, כפי שנעשתה לרבים מחברי המשלחת. הובהר להם שרק לאחר שיתברר כי איש מהמשלחת לא נדבק – הם יורשו לצאת מהבידוד".

להפגנה שהתקיימה אמש ברחוב בלפור הגיעו אלפי בני אדם עם צאת החג, חלקם בשיירת רכבים מלטרון. במהלכה נעצרו ועוכבו 11 מפגינים. לדברי המשטרה, המפגינים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי וכמה בשל תקיפת שוטרים.

המחאה נערכה תחת הגבלות הסגר, אך לא לפי מתווה ההפגנות שטרם שאושר. המשטרה הציבה במקום מחיצות מסרטים וגדרות להפרדה בין מפגינים, כך שיתאפשר להם לקיים את המחאה בקבוצות נפרדות, אך כעבור זמן קצר הן הוסרו. למרות שמתווה הקפסולות לא נאכף במקום, נרשמה אכיפה מוגברת של חובת עטיית מסיכות.

"טופז לוק ברח בלי בושה כשצילמנו אותו בהפגנה אמש", העיד הפעיל החברתי אייבי בנימין בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. "הם ניסו לביים סצנה שיש אצלנו מכחישי קורונה ואז גילו אותם, והם התחילו לברוח. הם ניסו ממש לביים סצנה, כאילו להכפיש אותנו אחר כך, זה קורה לנו מלא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו