Flash90

פרופ' חזי לוי: 34% מהחולים – חרדים; 28.5% מהבדיקות במגזר חיוביות

מנכ"ל משרד הבריאות לתקשורת החרדית: מתוך 4950 חולים שהתגלו אתמול, 1687 חרדים. לדבריו, יש עלייה בנפטרים ובחולים קשה מהערים החרדיות, אך מרבית החולים הם צעירים. לוי לא פוסל את המשך מתווה הישיבות: "למרות שזה לא כל כך עבד"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אומר כי ההערכה של מערכת הבריאות היא שבתוך 4-5 ימים תגיע ישראל לכאלף חולים קשה מנגיף הקורונה, לעומת 810 כיום. לוי אמר בשיחת תדרוך עם עיתונאים חרדים כי יש עלייה בנפטרים ובחולים קשה מהערים החרדיות. עם זאת, למרות העלייה הגדולה בתחלואה, אין עלייה דומה בחולים קשה והנפטרים מאחר ומרבית החולים מהמגזר הם צעירים.

פרופ' לוי הציג את הערים החרדיות עם התחלואה הגבוהה: אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית, בני ברק, עמנואל ורכסים. לדבריו, 34% מחולי הקורונה בישראל הם חרדים. מתוך 4950 חולים שהתגלו אתמול, 1687 חרדים. עוד הוסיף כי 28.5% מהבדיקות הנערכות במגזר החרדי – חיוביות, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 15%.

"אחד מתוך כל שלושה נבדקים בחברה החרדית נגוע בקורונה – זה כפול מהמגזר הכללי", אמר. עם זאת הוסיף כי "החברה החרדית עושה המון בדיקות, לא נמנעים מהבדיקות". הוא הוסיף כי "הציבור החרדי הגיע כעת לתחלואה עצומה וזה דבר שחייב להיות בטיפול ושחייבים למצוא לו פתרון כי זה משליך גם על התחלואה בכלל ועל בתי החולים".

על אף שיעור התחלואה הגבוה בקרב החברה החרדית, שיעור התמותה מהנגיף נמוך ביחס לאוכלוסייה הכללית. לדברי לוי, "התמותה הממוצעת היא 2.5 לכל מיליון נפש. התמותה במגזר הכללי היא 2.8 למיליון ובמגזר הערבי היא ארבעה למיליון. שיעור הנמוך במגזר החרדי נובע מאחוז גבוה של חולים צעירים, שהם פחות מתים".

פרופ' לוי לא פוסל לאשר את מתווה הקפסולות בישיבות גם ב'זמן חורף', למרות הכישלון החלקי ב'זמן אלול'. "ייתכן שנתיר את תפיחת הישיבות במתווה הקפסולות, למרות שראינו שזה לא כל כך עבד". עם זאת הבהיר כי הנושא נמצא בבדיקה, ויופקו הלקחים מ'זמן אלול' ו'זמן קיץ'. עוד הוסיף לגבי מערכת החינוך הכללית כי "ברור לנו שמערכת הלימודים לא תוכל להיפתח כפי שהיא נפתחה. מניח שנקל בעיקר בגיל הרך".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "אחד הדברים המטרידים אותנו הוא חג הסוכות. יש שם פוטנציאל לאירועים גדולים בעלי השלכה להידבקות: מכירת ארבעת המינים, בניית סוכות, תפילות ועוד. גם בשל הצפיפות שהמגזר החרדי חי בה". בנוגע ליום הכיפורים אמר פרופ' לוי כי "על פי סקר שעשינו – יותר משני שליש התפללו בחוץ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו