Tomer Neuberg/FLASH90

ד"ר אלרעי פרייס: "אסרנו טיסות למדינות ירוקות בגלל שוויוניות"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אומרת הבוקר כי אין אפשרות להגיע לחסינות עדר בחברה החרדית. על הדבקה חוזרת: "יש אפשרות כזאת וגם מי שהחלים חייב לעטות מסיכה, יש עדויות מהעולם ומהארץ שכולה להיות הדבקה חוזרת ואנו בודקים את זה"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אומרת כי יעילות הסגר הנוכחי פחותה מהסגר הקודם, ולדבריה, יש פחות היענות מהציבור. בנוסף אמרה ראש שירותי בריאות הציבור כי, תתמוך בכל מהלך שיכול להפחית את התחלואה ועמדה על הצורך למנוע התקהלויות מכל סוג.

ד"ר אלרעי פרייס התראיינה הבוקר (חמישי) לתכנית דקל לוינסון ב'כאן', ובמענה לשאלה על הגבלת הטיסות למדינות ירוקות, הסבירה: "ההצדקה היא של שוויוניות. אנשים בישראל מרגישים שיש עליהם הגבלות, ויש אנשים שיש להם כסף ויכולים לקנות כרטיס טיסה. מבחינה בריאותית יש סיכון בטיסה כי נמצאים במקום צפוף וסגור".

על התחלואה בחברה החרדית: "במשרד הבריאות נפגשים עם גורמים בחברה החרדית ומנסים לבדוק כיצד אפשר לסייע, אנחנו נפגשים עם אנשים מובילים בחברה החרדית, מנסים לראות איך אנחנו יכולים להגיע בהסברה ואיזה סיוע אנחנו יכולים לתת. קשה לעשות בידוד בית כשאתה עם 12 נפשות בדירה של 70 מטר." בנוסף, היא דחתה את הרעיון שעלה חסינות עדר בחברה החרדית ואמרה כי אנחנו עדיין רחוקים מזה.

על הסכנה של הדבקה חוזרת: "יש אפשרות כזאת וגם מי שהחלים חייב לעטות מסיכה, יש עדויות מהעולם ומהארץ שכולה להיות הדבקה חוזרת ואנו בודקים את זה".

בתוך כך, פיקוד העורף מעריך כי כמעט מחצית מהחייבים בבידוד אינם שומרים על ההנחיה. על פי הערכות, כ-55 אלף בני אדם, שהם 40% ממי שמקבלים התראה על חובת בידוד לאחר שבאו במגע עם נשא מאומת – אינם בבידוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו