Nati Shohat/Flash90

דוח אמ"ן: "המגיפה בישראל עודנה מופשטת – סימנים אפשריים לבלימה"

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: "ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם, ביחס לגודל האוכלוסייה, ובממוצע השבועי של מספר הנדבקים החדשים ליום. היקף ההדבקה היומי הממוצע גבוה עדיין מהערכים אשר יאפשרו התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות הדבקה"

"המגיפה בישראל עודנה מופשטת, אך ניכרים בה סימנים אפשריים לבלימה" – כך קובעים מחברי תמונת המצב היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. "אחד המדדים הבולטים לבלימה המסתמנת הוא הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות לקורונה (5-15% ל-8%), גם בימים שבהם מספר הבדיקות הכולל היה קטן יותר".

"עם זאת, ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם, ביחס לגודל האוכלוסייה, ובממוצע השבועי של מספר הנדבקים החדשים ליום. בנוסף, היקף ההדבקה היומי הממוצע בשבוע האחרון גבוה עדיין בסדר גודל מהערכים אשר יאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות הדבקה".

"מניתוח מגמות התחלואה בילדים בתקופה האחרונה, ניכרת עלייה בקרב בני נוער (12-17) בכלל המגזרים, אשר הועצמב עם פתיחת מערכת החינוך. לפיכך, יש לבחון בכובד ראש חזרה מדורגת ללימודים תוך היערכות מתאימה והסברה מקיפה".

מומחי מרכז המידע מוספים כי "לקראת שמיני עצרת ושמחת תורה, נזכיר כי כל התקהלות בחלל סגור מהווה סכנה חמורה להדבקה. בנוסף, עטיה נכונה, נרחבת, ושיטתית של מסכות תקניות, תוביל להפחתה ניכרת של קצב הדבקה לצמצם את ממדי התחלואה".

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הינו גוף שהוקם על ידי אגף המודיעין בצה"ל על מנת לסייע למשרד הבריאות במחקר מערכתי ורפואי על אודות התפשטות מחלת נגיף קורונה (COVID-19) בארץ ובעולם. כיום פועל המרכז תחת מעטפת מרכז השליטה שהוקם במשרד הבריאות ומספק למשרד, למועצה לביטחון לאומי ולשאר משרדי הממשלה מידע, ניתוח נתונים, תובנות והמלצות, שנועדו לגיבוש מדיניות לאומית במשרדי הממשלה להמשך המאבק בקורונה. מטרתו העיקרית של המרכז היא לבצע מחקרי עומק על התפשטות מגפת קורונה לשם זיהוי סיכונים והזדמנויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו