Mendy Hechtman/Flash90

מחקרים: "תיסוף ויטמין D עשוי לשמש ככלי נוסף בהתמודדות עם מגפת הקורונה"

במספר רב של מחקרים אשר פורסמו לאחרונה קושר בין חסר בויטמין D לעלייה בסיכון ללקות במחלת הקורונה, לסיכון להצגת תסמינים חמורים יותר ואף לתמותה מוברת מן המחלה. עם זאת, לפי שעה רובם המוחלט של המחקרים הינו תצפיתי, ואלו מתארים קשר נסיבתי ולא סיבתי בין הדברים

דוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: "מספר רב של מחקרים אשר פורסמו לאחרונה, קושר בין חסר בויטמין D לעלייה בסיכון ללקות במחלת הקורונה, לסיכון להצגת תסמינים חמורים יותר , ואף לתמותה מוגברת מן המחלה. עם זאת, לפי שעה רובם המוחלט של המחקרים הינו תצפיתי, ואלו מתארים קשר נסיבתי ולא סיבתי בין הדברים".

"בהקשר זה, אנו רואים לנכון להביא כלשונה את המלצת משרד הבריאות לציבור הרחב בנושא, שפורסמה סביב פרוץ מגפת הקורונה, לפיה יש לשמור על סטטוס ויטמין D תקין באמצעות יציאה לשמש בזרועות חשופות למשך 20 דקות מצטברות ליום, בשעות השמש (בין השעות 11-16) או לקחת תוסף של 1000-800 יחידות ויטמין D ליום בעיקר לקשישים ולמי שאינו חשוף לשמש.

"המלצה זו מתחדדת גם על רקע צמצום החשיפה לשמש בקרב מרבית האוכלוסייה, כפועל יוצא של אמצעי המניעה כנגד הקורונה (סגר, מיעוט יציאות מהבית, בידוד עצמי), ובפרט על רקע החורף המתקרב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו