Yonatan Sindel/Flash90

ניסנקורן מצטרף למקהלה: "אם צריך נתקן את החוק כדי שנוכל לשלול תקציבים"

שר המשפטים תוקף: "אם פתחנו 6-0 זה לא אומר שאפשר לפתוח מעבר לגילים האלה - יש מדינה אחת וכלל אחד". שר הבריאות: "האכיפה בינתיים לא משהו, אבל אם אותם מוסדות שקיבלו אתמול קנס בסך 5,000 ש"ח יקבלו כזה גם היום וגם מחר - בסוף הם יפנימו את המסר"

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס הבוקר (שני) לפתיחת תלמודי התורה ואמר בריאיון לאריה גולן ב'כאן רשת ב' כי "צריך לפעול נגד המפרים באכיפה, בקנסות ואף לשקול שלילה של תקציבים ממוסדות לימוד". על המגבלות החוקיות בעניין שלילת התקציבים, ניסנקורן הוסיף כי "במקרה הצורך יש לשנות את החוק".

ניסנקורן המשיך ואמר כי "יש לכבד את החוק ולהיות שיוויוניים, פתיחת מוסדות הלימוד בניגוד לחוק חמורה ופוגעת בתושבי הערים האדומות ובאוכלוסייה הכללית". לדבריו, אם פתחנו את מערכת החינוך לגילי 6-0 זה לא אומר שאפשר לפתוח מעבר לגילים האלה, "יש מדינה אחת וכלל אחד".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בראיון ל'גלי צה"ל' כי "אני לא חושב שצריך לאיים, צריך לעמוד בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי שזה ייפסק. האכיפה כרגע לא משהו. אפילו אם אותם מוסדות יקבלו גם מחר וגם למחרת את הקנס – אני חושב שאחרי יומיים-שלושה הם יפנימו את המסר ויסגרו. אני רק מזכיר שמדובר פה במאבק משותף של כולנו נגד הנגיף".

בנוסף, הסביר אדלשטיין כי שוחח עם הגורמים המשפטיים בממשלה על מנת לבדוק את כל האופציות שעומדות לרשותם כדי לאכוף את הפרת ההנחיות, הכוללות בין היתר שלילת רישיון ושלילת תקציבים. "אני מקווה שכבר מחר תהיה אכיפה יותר רצינית. אני יודע להבטיח את הדברים שאני עושה בתור משרד הבריאות, בכל הנוגע למשרדים אחרים – אני מפציר בהם, אבל לא יכול להבטיח לציבור שום דבר.

"אני אעשה כל מה שתלוי בי כדי שהאכיפה תגבר. כל בר דעת מבין שמדובר פה במאבק משותף של כולנו. לפני שנכנסנו לקנס כזה או אחר, אני רוצה לומר שאם עדיין יש שכל ישר לאנשים הם לא יעברו את ההנחיות שניתנו על ידי המומחים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו