Flash90

כץ במתקפה: "משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב – טרפת"

שר האוצר תקף בשיחות סגורות את משרד הבריאות: "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב שנמצאות על סף קריסה. פותחים מסג'ים וטיפולים אישיים ללא מסכות ורק את חנויות הרחוב, שהן הכי בטוחות בעולם, משאירים סגורות. רוצים לדחוף 80 אלף איש מתחת לסף העוני"

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר בדיונים פנימיים לקראת קבינט הקורונה שיתקיים הבוקר כי "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב שנמצאות על סף קריסה. מה זו הטרפת הזאת? משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב. די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים. אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל".

"עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל. זה פשוט לא יתכן. פותחים מסג'ים וטיפולים אישיים ללא מסכות ורק את חנויות הרחוב, שהן הכי בטוחות בעולם, משאירים סגורות. רוצים לדחוף 80 אלף איש מתחת לסף העוני. הפכו את העוסקים הזעירים לאויבי העם, כי אין להם שדולה חזקה. אני לא אוותר ואלחם בשבילם בכל כוחי, כדי לאפשר את חזרתם המיידית לפעילות", אמר שר האוצר.

השר אופיר אקוניס כתב בקבוצת השרים לקראת הדיון בקבינט הקורונה: "אני אחזור: תפתחו את חנויות הרחוב כבר!!! אין שום סיבה אפידמיולוגית להשאיר אותן סגורות – מספיק כבר. אנשים מבקשים לעבוד, לפרנס את עצמם את בכבוד ואסור לנו (זה לא רק לחברי הקבינט, משום שהאחריות היא משותפת), להשאיר אותן סגורות עוד יום אחד אפילו".

כזכור, פגישתם של שר האוצר ישראל כץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, יחד עם המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד ושר המדע יזהר שי, הסתיימה אתמול ללא הסכמות לגבי פתיחת המסחר במהלך השבועות הקרובים. על פי הדיווחים במשרד האוצר דורשים שהחנויות יורשו לשוב לפעול כבר בשלב ההקלות הבא שיחול ביום ראשון, ואילו נציגי משרד הבריאות מתנגדים לכך ומעוניינים לחדש את המסחר רק בשלב הבא כעבור שבועיים לפחות.

ב'חדשות 12' דווח כי כי אדלשטיין תכנן לדחות את ההצבעה בנושא פתיחת המסחר בשל התנגדותו, אך בכחול לבן ממשיכים לדרוש להעלות את הנושא להצבעה כבר מחר. בשיחות סגורות הם טענו כי לא ייתכן שלשר הבריאות יהיה וטו בנושא הזה, ואף הבטיחו שיש רוב לעמדתם, כלומר לפתיחה מידית של המסחר ביום ראשון הקרוב.

טענתם נשמעת סבירה כשמבינים שאחד התומכים הגדולים בפתיחה הוא דווקא שר האוצר כ"ץ מהליכוד, שמתנגד לדחייה של המסחר בשבועיים נוספים. על מנת למנוע את הפערים בין שרי הליכוד שהולכים ומעמיקים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הפציר בשני השרים לקיים פגישה ולנסות להגיע למתווה שיוסכם על כל הצדדים. על פי הדיווח ב'חדשות 12' הפגישה שנערכה בשעה האחרונה הסתיימה בטונים צורמים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תכל'ס אידלשטיין צודק. אם יפתחו החנויות אנשים יותר יצאו מהבית, יהיה עומס בתחבורה ציבורית וברחובות וזה מתכון בטוח לעליה בהדבקה. כואב הלב על הסוחרים, אבל אין פיתרון אחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו