Nati Shohat/Flash90

מצפצפים על ההנחיות: רשת מרכזי הקניות 'ביג' הודיעה כי תפתח ביום ראשון

לאחר שאושר בקבינט הקורונה מתווה הקלות נוסף עבור המשק, במסגרתו תאושר פתיחה של "חנויות רחוב", למעט חנות הפועלת בקניון מקורה, בקניון שאינו מקורה הכולל 20 חנויות או בתי עסק לפחות, בשוק קמעונאי או ביריד, הודיעו ברשת ביג כי בניגוד להודעת הממשלה הם יפתחו כרגיל

ביום ראשון תיכנסנה לתוקפן ההקלות החדשות ויתאפשר פתיחת חנויות רחוב. הבוקר (שישי) הודיעה רשת מרכזי הקניות "ביג" כי בכוונתה לפתוח את חנויותיה כבר ביום ראשון. לטענת הרשת, "מרכזי ביג לא הוגדרו מעולם כקניון ועל כן אינם נכללים בסוגי החנויות שפתיחתן תיאסר". ברשת הצהירו על כוונתם לפתוח לפני כמה ימים, אך כעת מדובר בהודעה רשמית שהם שלחו לממשלה.

אתמול אושר בקבינט הקורונה מתווה הקלות נוסף עבור המשק, במסגרתו מאושרת פתיחתן של "חנויות רחוב", למעט "חנות כאמור הפועלת בקניון מקורה, בקניון שאינו מקורה הכולל 20 חנויות או בתי עסק לפחות, בשוק קמעונאי או ביריד".

ברשת "ביג" טוענים שהם לא קניון, לדבריהם קניון הוא "מרכז קניות במבנה מקורה וסגור מכל צדדיו, שיש לו כניסה משותפת אחת לפחות ושבו 10 בתי עסק לפחות ששטחו הכולל 1,000 מ"ר לפחות". בהתאם לכך, ברשת מתעקשים כי הם אינם עונים להגדרה זו וכי חנויות המרכזים במתחמי "ביג" זהות בכל מאפייניהן לחנויות ברחובה של עיר – שפתיחתן הותרה, על ידי הקבינט.

עוד אמרו ברשת החנויות כי הם מתחייבים להקפיד על כל כללי "התו הסגול" למען שמירת בריאותם של בעלי העסקים והקונים, ופנו לממשלה באופן רשמי כדי למנוע אי סדרים סביב הנושא.

מהתאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, נמסר "אנו תומכים באופן מלא בהחלטת הנהלת מרכזי ביג", בעקבות החלטת הקבינט המפלה בין חנויות רחוב לבין חנויות במתחמים פתוחים, רשתות רבות החברות בהתאגדות יפתחו ביום ראשון את החנויות. בשעה זו חברות ורשתות רבות פונות ליועץ המשפטי לממשלה ומודיעות על כוונתן לפתוח את החנויות שבמתחמי הקניות הפתוחים בערים שאינן אדומות. לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים בזמן שעסקינו מושמדים בזה אחר זה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו