צילומים: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את "החוק לאיי התיירות"

החוק צפוי להגיע למליאה עוד הערב. סגן שר הבריאות יואב קיש בדיון: "כל שינוי שבא לפגוע בבדיקות המהירות בכניסה לאי התיירות יכול לחרב את כל המתווה". יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "הארנו את עיניי הממשלה, לא נהיה הסיבה לעיכוב ולא נעצור את החוק"

ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאות שנייה ושלישית את "החוק לאיי התיירות"; החוק צפוי להגיע למליאה עוד הערב הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות"; הממשלה נענתה לדרישת הוועדה והיא תחויב לשקול הקלות שיאפשרו פתיחת מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות במקום פתיחתם של מלונות בלבד.

תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר יחויבו בבדיקות רק אחת לשבוע במקום כל 72 שעות כפי שנקבע בנוסח הקודם, ויוכלו לעשות זאת גם כבדיקות מידיות בחינם במחסום הכניסה; עוד לדרישת הוועדה: על הממשלה יהיה לשקול הקלות שונות למי שיישא "אישור החלמה" בקביעת הגבלות על המרחב הציבורי או על אזור מוגבל אך הוועדה קבעה כי הדבר ייעשה בתנאי שהובאה בפניה עמדת שר הבריאות וחוות דעת של משרד הבריאות

הצעת החוק אושרה פה אחד בתמיכת 15 ח"כים: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים עמית הלוי, אריאל קלנר, חוה אתי עטיה (הליכוד), איתן גינזבורג, מיכל וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס), עופר כסיף, אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו), ניצן הורוביץ (מרצ).

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בדיון כי "החוק מאפשר את המסגרת המשפטית הלוגיסטית והפרקטית להעביר את המתווה. השלב הבא הוא שהממשלה מתכנסת ומאשרת תקנות שיאפשרו את הפתיחה. האינטרס של כולנו הוא לא לפתוח לפני שיהיו בדיקות מהירות, הכי גרוע שהעסק יהיה פרוץ, כולם נכנסים חופשי, נצא מאזור ירוק ונסגור את העסק. יש מכשירי בדיקות סופיה ו-50,000 בדיקות בשלב ראשון והשאלה איך מייצרים את מתחם הבדיקות המהירות ואפשר להתחיל גם עם בדיקות PCR".

"הבהרנו לראש העיר שהקמת המערך באחריותו יחד עם מד"א ופקע"ר- שיודע לשים נקודות פרישה תוך כמה ימים. גם למשטרה אני לא יודע כמה זמן ייקח להציב סד"כ. אפשר להעלות את מנכ"ל מד"א ואת ראש פקע"ר שאחראי על הדרייבאינים, אני לא מכיר את האילוצים שלהם"
בסיום דבריו הוסיף: "גם אני רוצה להוציא את החוק כמה שיותר מהר, בואו לא נשים מכשול שאי אפשר יהיה להתרומם ממנו".

היו"ר ח"כ יעקב אשר: "מאחר ועמדת הממשלה היא לא לשנות את הסעיפים, אנחנו הולכים עם החוק קדימה ולא משנים אותו ונתפלל לטוב. הארנו את עיני הממשלה לשאלות, קיבלנו תשובות ואני מקווה שהם יספיקו לעשות הכל כמה שיותר מהר. אנחנו לא נהיה הסיבה לעיכוב ולא נעצור את החוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו