Olivier Fitoussi/Flash90

מערכת החינוך, הקניונים וסגרים על ערים אדומות: קבינט הקורונה יתכנס היום

קבינט הקורונה יתכנס לדיון מכריע על פתיחת מרכזי קניות פתוחים ושווקים ועל החזרת תלמידי ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר. דיווח: משרד הבריאות מתכוון להתנגד לכל הקלה נוספת בהגבלות. מסתמן כי מספר היישובים האדומים שעליהם יוטל סגר יגדל ל-15 עד 20

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) אחר הצהריים לדיון מכריע על פתיחת מרכזי הקניות, החזרת מאות אלפי תלמידים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לבתי הספר ועל הטלת עוצר לילי. לצד זאת, לפי שעה מסתמן כי מספר היישובים האדומים שעליהם יוטל סגר יגדל ל-15 עד 20, במקום חמישה כיום.

ב'מעריב' דווח כי משרד הבריאות מתכוון להתנגד לכל הקלה נוספת בהגבלות, כגון פתיחת מרכזי הקניות, פתיחת כיתות ה'-ו' ועוד, בשבוע הבא, לאור נתוני התחלואה בנגיף הקורונה. גורם במשרד הבריאות צוטט אומר כי "חייבים לעצור את העלייה בתחלואה, כרגע אסור להתקדם עם ההקלות".

ב'כאן חדשות' דווח כי סוגייה נוספת שנמצאת על הפרק היא הרחבת הערים האדומות. ברקע בקשתו של נתניהו להרחבתן, יוקדמו השינויים המתוכננים בתוכנית הרמזור כך שעיר אדומה תוגדר ככזו כבר מציון נמוך יותר. במשרד הבריאות אומרים כי נוסחאות הרמזור מתאימות לרמות תחלואה גבוהות הרבה יותר, ויוצרות מראית עין שכל ישראל ירוקה, בעוד שישנן ערים רבות – גם במגזר הכללי – בהן מקדם ההדבקה גבוה מ-1. כך למשל: נתיבות, רמת גן, כרמיאל, כפר סבא, רחובות, אשקלון ונהריה.

עוד דווח כי מסתמנת הסכמה על פתיחת מרכזי הקניות באוויר הפתוח החל מיום שלישי. ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחף להטלת עוצר לילי לצד פתיחת המרכזים. במשרד הבריאות הביעו ספק בנוגע ליעילות העוצר אך הדגישו כי אינם מתנגדים להטלתו, אלא מתנגדים לכוונה לפתוח "בתמורה" מרכזים מסחריים. כחול לבן, שהביעו את התנגדותם לעוצר, צפויים להתפשר על הגבלות בערים האדומות וכתומות בהן נתוני התחלואה גבוהים.

שר החינוך יואב גלנט אמר כי "עבור עם ישראל הילדים קודמים לכל. סולם הערכים שלנו וסדר עדיפות לאומי נכון מחייב להחזיר ללימודים מיידית את כיתות ה׳-ו׳ י״א-י״ב. מיד אחריהם נחזיר את חטיבות הביניים. המורים והמנהלים המצוינים שלנו ערוכים לכך ומחכים לקבל את פניהם של התלמידים בבתי הספר. נעשה זאת באחריות ובזהירות הנדרשת".

ב'ווינט' דווח כי במשרד הבריאות, מנגד, מתנגדים להחזרת התלמידים הללו לבתי הספר, בטענה שמספר הנדבקים החדשים ביום עומד על יותר מ-500, בעוד שמקדם ההדבקה R גבוה מהיעד – 0.8. שר המדע יזהר שי וצוות מומחים מציעים להחזיר ללימודים את כל תלמידי כיתות ה'-י"ב ביישובים המוגדרים ירוקים, תחת פיקוח של משרד החינוך והרשויות המקומיות.

קבינט הקורונה ידון גם בהקמת ועדת משנה לטיפול בחיסונים שבראשה יעמדו נתניהו וגנץ ויצורפו אליה מספר מצומצם של שרים. המנדט של הוועדה יהיה לפקח על הגעת החיסונים לישראל, הלוגיסטיקה שקשורה בהעברתם לישראל ובשינוע שלהם (עם מגבלות טמפרטורה חריגה של מינוס 70 מעלות) וסדרי עדיפויות למתחסנים – מי יקבל קודם ומי אחרון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו