David Cohen/Flash90

דיווח: ההסכם עם פייזר אינו כולל הבטחה לאספקת חיסונים לישראל

מקדמה של 120 מיליון שקל תשולם כבר בשבוע הקרוב - ותוחזר אם החברה תחליט שלא לספק לישראל. 680 מיליון שקל נוספים ישולמו בחודש שבו תחל אספקת החיסונים, אם יאושרו. החברה תספק פחות מ-700 אלף חיסונים בחודש למשך שנה

ביום שישי נחתם ההסכם בין מדינת ישראל וחברת פייזר על אספקת 8 מיליון מנות חיסון שיספיקו ל-4 מיליון תושבים. מהצד הישראלי חתמו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וחשב המשרד רו"ח חסן עיסמאיל. מהצד של פייזר חתמה סמנכ"לית החברה ג'נין סמול (Janine Small). "ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מברכים על סיום מוצלח של משא ומתן עם חברת פייזר", נמסר.

ד"ר אלברט בורלה היו"ר ומנכ"ל פייזר אמר כי "לאור ההגעה לאבן דרך משמעותית בתכנית פיתוח החיסון שלנו, העולם מתחיל לחוש שביב של תקווה שחיסון פוטנציאלי יוכל לסייע בסיום המגיפה העולמית המחרידה הזאת. היום סיכמנו הסכם אספקה עם ממשלת ישראל, אשר יאפשר לאזרחי ישראל להתחסן כנגד COVID 19 ברגע שהחיסון יאושר לשימוש ע"י הרשויות הרגולטוריות".

ב'כאן חדשות' דווח כי גורמים המעורים בפרטי ההסכם עם פייזר אומרים כי הוא אינו כולל הבטחה לאספקת חיסונים למדינת ישראל. במקום זאת ישנן הבנות כי ייתכן שהחברה תספק לישראל חיסונים. לדבריהם, ישראל התחייבה לשלם לחברה מקדמה, שתוחזר לה ככל שלא יועברו אליה חיסונים עד לסיום שנת 2021, גם אם יסופקו חיסונים – פייזר לא התחייבה על כל מועד לאספקתם. ככל שהחיסונים יסופקו עד סוף 2021, ישראל תשלם לחברה את מלוא התמורה בגינם.

ב'ווינט' דווח כי ממשלת ישראל התחייבה להעביר לחברה האמריקנית עם החתימה על ההסכם כבר בשבוע הקרוב מקדמה של 120 מיליון שקל. את היתרה, 680 מיליון שקל, תשלם ישראל בחודש שבו תחל אספקת החיסונים, ככל הנראה בינואר 2021. כל שמונה מיליון החיסונים שישראל הזמינה יעלו לתקציב המדינה 800 מיליון שקל, 100 שקל לחיסון, שהם 200 שקל לכל אדם שיחוסן, שכן כל אם יקבל שני חיסונים נגד הנגיף.

החיסונים יסופקו לישראל במשך 12 חודשים, לאורך כל שנת 2021. זאת כמובן במידה שחברת פייזר אכן תסכים לספק אותם – למרות שאין התחייבות מפורשת שלה על כך בהסכם שהוכן על ידה, כאמור. האספקה תחל החל מחודש ינואר, שבו תסופק כמות קטנה ראשונה. לאחר מכן תסופק כמות חיסונים שווה בכל חודש. לפיכך יהיה אפשר לחסן רבים מאזרחי ישראל רק לקראת סוף השנה הבאה, דהיינו בעוד שנה ויותר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין…

נתניהו היקר שלנו
בבקשה תסביר לנו

מה זכתה פיזר לאמונינו
מה יש בחיסון זה יותר ממתחריו

מה הכריח אותך לסגור חוזה לא מובטח

מהי המכבסת הכספים הזו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו