Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא עומדים במתווה שהצבנו – חושש לגורלנו"

פרופ' חזי לוי אמר כי צוות משרד הבריאות חולק על הפתיחה הנרחבת יחסית של מערכת החינוך כפי שאושר בקבינט. הוא סיפר על השיח עם השרים: "היה שיח על תעדוף באופן ערכי של החזרת הילדים לבתי הספר, עם ההבנה שצריך לעשות זאת מהר כדי לא לאבד את השנה יחד עם ההשפעות ההרסניות על ילדים שנשארים בבתיהם ללא מסגרת"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מותח ביקורת על החלטות הקבינט: "אנחנו לא עומדים בתוכנית שהתווינו כשהדברים נפתחים כפי שהם נפתחים". הוא נשאל מדוע אישרו את ההקלות הנוספות, הוא אמר: "מנגד עומדים עוד שיקולים של מקבלי ההחלטות סביב שולחן הממשלה"- את הדברים אמר בראיון ל-'כאן'.

פרופ' לוי המשיך: "התווינו תוכנית שלדעתנו הייתה בה נטילת סיכונים שניתן לעמוד בהם ושנתמכת במגמות התחלואה ולכן גם אמרנו שמדי שבועיים נפתח עוד שלב. התוכנית הזו לא עמדה וכעת היא שונתה מכוח ההחלטה של הצורך הערכי והדחוף להחזיר את התלמידים לבתי הספר ולכן הדברים האלה נידונים באותו להט שמתואר בתקשורת. אלה ההחלטות שהקבינט לקח ואותן נעשה".

בראיון לעיתונאים קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, אמר: "חושש לגורלנו כולנו ומקווה שאתבדה – התחלואה עשוייה לעלות ולגרום לנסיגה מההקלות". הוא הוסיף כי תיעדוף החזרת מערכת החינוך והמסחר ביחד זה המודל של מאי 2020: "יש בזה סכנה ולכן הוויכוח ניטש אם נכון ליטול את כל הסיכונים בעת ובעונה אחת".

על האפשרות להידבקות בלימודים: "החזרה ללימודים בעיקר בגילאים הגבוהים בהחלט יכולה להעלות הדבקה. לשמחתנו, הילדים בשכבות הנמוכות יותר לא כל כך העלו את התחלואה, אז מחזירים, יש בזה סכנה ולכן הוויכוח שניטש זה אם מחזירים אותם מתוך הכרה בערך העליון של החינוך ונוטלים את הסיכון הזה, אז האם נכון ליטול עוד סיכונים בעת ובעונה אחת. אז בשבוע הבא תחזור שכבה ובשבוע אחרי זה עוד שכבה. תוך שבועיים חוזרים כל התלמידים ללימודים".

על ישיבת הקבינט וחילוקי הדעות בין משרד הבריאות והשרים, אמר: "לא היה וויכוח אלא שיח על תעדוף באופן ערכי של החזרת הילדים לבתי הספר, עם ההבנה שצריך לעשות זאת מהר כדי לא לאבד את השנה יחד עם ההשפעות ההרסניות על ילדים שנשארים בבתיהם ללא מסגרת. זאת לעומת נושא הכלכלה, אנשים שאיבדו את מטה לחמם, ואנחנו גורסים שזה מסוכן להחזיר את כל הדברים ביחד וזה מודל של מאי 20, מחזירים הכל ביחד ללא הבחנה וללא יכולת למפות מי גורם לתחלואה לעלות".

כזכור, אמש אושר בקבינט חזרה הדרגתית ללימודים: פתיחת ה'-ו' -החל מה-24.11. פתיחת י׳-י״ב החל מה–29.11.– פתיחת ז'-ט' החל מה-6.12. – החזרה ללימודים היא בהתאם למתווה שר החינוך, ביישובים ירוקים וצהובים, תוך ביצוע בדיקות ניטור רחבות. לא יפתחו תחומים נוספים עד 20.12. (תשמר האפשרות לפתיחת הקניונים והשווקים בהתאם לתוצאות הפיילוט ולמצב התחלואה)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו