Avshalom Sassoni/Flash90

דוח אמ"ן: "לשקול חזרה מחלק מההקלות כדי לבלום מהמגיפה לצאת משליטה"

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: "מזוהה בשבועיים האחרונים גם עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות. ניכרת בימים האחרונים עלייה בחלקם של המאומתים בני 60 ומעלה, אשר צפויה להוביל לתחלואה קשה מוגברת תוך כשבוע. כל אלו מסמנים כי אנו בפתחו של גל שלישי"

"לאור התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילאית וגיאוגרפית), נראה שלא יהיה די במניעת הקלות נוספות, אלא נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר, כדי לבלום את העליה ולמנוע מהמגיפה לצאת משליטה" – כך ממליצים מחברי תמונת המצב היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה.

"בשבוע האחרון – עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה, בממוצע שבועי. לראשונה מזה כחודש וחצי מעל לאלף מאומתים בממוצע שבועי. גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובע מהגדלת מספר הבדיקות היומי, הרי שרובה המכריע אינו מושפע ממספר הבדיקות".

"בנוסף, מזוהה בשבועיים האחרונים גם עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות, בממוצע שבועי. יתר על כן, ניכרת בימים האחרונים עלייה בחלקם של המאומתים בני 60 ומעלה מכלל המאומתים, אשר צפויה להוביל לתחלואה קשה מוגברת תוך כשבוע. כל אלו מסמנים כי אנו בפתחו של גל שלישי".

"ההתפרצות באירופה במגמת האטה, אם כי היקף הנדבקים (כ-130 אלף ליממה) ומספר המתים (כ-3,500 ליממה) עודם גבוהים מאוד. על רקע היקף התחלואה הנוכחי והאפשרות הסבירה לעלייה בו במהלך החגים המתקרבים, מומחים ומנהיגים בעולם מזהירים מהתפרצויות שעשויות להתרחש בשל הסרת מגבלות ובשל שאננות ציבורית, בפרט על רקע ההתקדמות בפיתוח החיסונים לקורונה וההיערכות לתחילת הפצתם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו