בתושיית אנשי צוות של 'טרם' ניצלו חייו של אדם שלקה בקרע באבי העורקים

"אחת הבעיות המרכזיות באבחון של קרע במפרצת באבי העורקים, היא היעדר סימנים מחשידים מקדימים לאירוע" מסביר ד"ר זאב וימפהיימר מנהל רפואי ברשת 'טרם'. על אף זאת, "ניתן לזהות את המפרצת בבדיקת אולטרסאונד פשוטה ולכן קיימת חשיבות גדולה לאנשים מעל גיל 65 לבצע את הבדיקה, בוודאי כאשר מדובר באדם מעשן או סובל מיתר לחץ דם"

הודות לתושייתם של אנשי הצוות הרפואי במיון 'טרם' בפסגת זאב ניצלו חייו של אדם בגיל 70

למיון 'טרם' בפסגת זאב הגיע אדם כשהוא מספר כי פינה  חולה שאינו מצליח לצאת מהרכב. אנשי צוות של 'טרם' יצאו מיידית אל החניה שם מצאו את החולה, כשהוא מקיא דם. לאחר סקירה קלינית כללית התרשמו אנשי הצוות כי האיש מצוי בסכנת חיים מיידית וחשדו כי מדובר בקרע באבי העורקים, על רקע מפרצת.

בזמן שאנשי הצוות החלו במתן טיפול מציל חיים, הוזעק לסניף אמבולנס מד"א, ועם הגיעו, הצטרפו אנשי צוות רפואי של 'טרם' לנסיעה לבית החולים יחד עם ציוד מתקדם שלקחו מהסניף מאחר שנדרשו עוד אנשי צוות לטיפול. ואכן התברר שהצוות של טרם אשר הצטרף היה חיוני לטיפול במהלך הפינוי, והודות לתושיית אנשי הצוות של 'טרם' ומד"א ניצלו חיי האיש.

נועה חוריץ ראש מחוז ירושלים ב'טרם': "שרשרת הפעולות שנעשו ע"פ הפרוטוקול, הידע הרחב, הזיהוי המהיר והנכונות לעזור, הצילו את חיי המטופל, שהיה בסכנת חיים ממשית".

מנכ"ל טרם נתן אפלבאום: "הצוות המקצועי ב'טרם', הפועל במסירות ללא ליאות, מציל חיי אדם מידי יום וכל המציל נפש אחת מישראל, כאילו קיים עולם מלא".

מדי שנה נפטרים בישראל כ- 400 בני אדם מקרע של מפרצת באבי העורקים.

"אחת הבעיות המרכזיות באבחון של קרע במפרצת באבי העורקים היא היעדר סימנים מחשידים מקדימים לאירוע" מסביר ד"ר זאב וימפהיימר מנהל רפואי ברשת 'טרם' אשר מבהיר כי "ניתן לזהות את המפרצת בבדיקת אולטרסאונד פשוטה ולכן קיימת חשיבות גדולה לאנשים מעל גיל 65 לבצע את הבדיקה, בוודאי כאשר מדובר באדם מעשן או סובל מיתר לחץ דם".

 

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע אתם לא מפרסמים את שמות חברי הצוות ?
אתם לא חושבים שמגיע להם קרדיט ענק ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו