Tomer Neuberg/Flash90

גורם במ' הבריאות: "אין מנוס מהגבלות – הממשלה חייבת לעמוד במילתה"

אחרי שנחצה רף הנדבקים שהציבה הממשלה יתבקשו השרים לאשר בימים הקרובים את תחילת שלב ה"ריסון המהודק". במסגרת ההגבלות ייסגר המסחר, כולל קניונים ושווקים, וגם מקומות עבודה שמקבלים קהל. קיש: "לא נוכל לחמוק מהגבלות נוספות"

גורם במשרד הבריאות התייחס הבוקר ב'מעריב' לזינוק בתחלואה ואמר כי "אין מנוס מכניסה להגבלות. הממשלה חייבת לעמוד במילתה שלה ולהודיע על ריסון מהודק עוד הערב. אם היא לא תעשה את זה – נשדר לציבור מסר בעייתי כאילו אנחנו בעצמנו לא יודעים מה צריך לעשות". סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר בגלי צה"ל כי "לא נוכל לחמוק מהגבלות נוספות. המגמה ברורה – הולכים לריסון מהודק. עבודה ללא קבלת קהל תישאר, וגם החינוך בערים הצהובות".

ב'חדשות 12' דווח כי בכירים במשרד הבריאות יבקשו בימים הקרובים מהממשלה להצביע על אישור ההגבלות החדשות שעליהן סוכם. בתחילת השבוע שעבר קבעה הממשלה רף של 2,500 נדבקים חדשים ביממה שאם ייחצה יחל שלב ה"ריסון המהודק". טרם הוחלט על כינוס קבינט הקורונה אך במשרד הבריאות מדברים על מגמה מדאיגה ומבקשים להתחיל בהגבלות כמה שיותר מהר.

ההגבלות שנקבעו הן: סגירת המסחר – קניונים שווקים וחנויות רחוב, אם כי יש מחשבה להשאיר את חלק מחנויות הרחוב פתוחות תחת הגבלות מסוימות כמו הוצאת סחורה החוצה. במסגרת הריסון המהודק מערכת החינוך תישאר פתוחה וגם מקומות העבודה שלא מקבלים קהל. על פי החלטת הממשלה לאחר שייכנס שלב הריסון המהודק לתוקף ייבחנו הנתונים בטווח זמן של שלושה שבועות, ואם מקדם ההדבקה לא יירד מתחת ל-1 ישראל תצעד לסגר שלישי.

מוקדם יותר הבוקר אמר יו"ר ארגון רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית, פרופ' חגי לוין, בריאיון לרן בנימיני בכאן רשת ב, כי אף שהתחלואה בעלייה, לדעתו הדבר אינו מצדיק לסגר בעת הזאת. "יש צעדים שצריך לנקוט מייד אבל אני שמח שהתרחיש של סגר ירד מעל הפרק – נזקו של סגר גדול מתועלתו", אמר הפרופסור לוין. הוא הוסיף כי החיסון לקורונה יעיל ובטוח וקרא לציבור להתחסן.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נכון לשעה 07:04 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 362,553, עלייה של 2,256 חולים מאז העדכון אתמול בשעה 05:52. על פי משרד הבריאות, היום (מחצות הלילה) נוספו 180 חולים חדשים, אתמול אובחנו 2,862 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 3,022, עלייה של 18 נפטרים ביממה האחרונה.

381 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 114 במצב קריטי, 138 מהחולים מחוברים למכונות הנשמה. עוד 153 חולים במצב בינוני. מניין החולים בפועל עומד על 19,887 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 724 חולים. אתמול נערכו 82,220 בדיקות (3.5% תוצאות חיוביות), עד לשעה זו היום בוצעו 7,479 בדיקות (2.5% חיוביות).

בכירים במשרד הבריאות הערכו אתמול כי בעוד שבוע עד עשרה ימים מדינת ישראל תיאלץ להיכנס למתווה "הריסון המהודק", בשל העלייה בתחלואה של נגיף הקורונה. על פי הדיווחים, היעד של משרד הבריאות הוא להוריד את מקדם ההדבקה ל-0.8 תוך חמישה שבועות ואז להסיר את ההגבלות.

על פי הדיווח ב'חדשות 13' משרד הבריאות צפוי לדרוש את סגירת המסחר, כולל קניונים ושווקים, בכל הארץ. בשעות אלה, מתקיימים דיונים בנוגע לאפשרות של פתיחת חנויות הרחוב במתכונת מסוימת, גם אם יוכרז על ריסון מהודק.

כמו כן, במשרד ידרשו לסגור את מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, אך נשקלת האפשרות לאפשר את קיום הלימודים בכיתות א'-ב'. הגנים ומערכת החינוך של הגיל הרך תישאר פתוחה. עם זאת, במשרד הבריאות מבינים כי יהיה קשה לקבל את הסכמת השרים למהלכים שכאלו בזמן שחלק מהאוכלוסייה כבר התחיל להתחסן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו