Noam Revkin Fenton/Flash90

אדלשטיין: "לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל"

שר הבריאות הנחה את אנשי משרדו לפעול לבטל את בידוד המלוניות לשבים מחו"ל בכפוף לבדיקת קורונה. אדלשטיין: "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים בכפוף לבדיקה נוספת"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את בכירי משרדו לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה. אדלשטיין מסר כי "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי".

אמש (שני)בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון עם גורמי המקצוע במערכת הביטחון, הודיע גנץ כי יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות.

לפי המתווה הזה- מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. גנץ לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות. "יש לציין, כי נכון להיום ישנה יכולת לבצע מדי יום אלפי בדיקות בשדה התעופה, לאור מכרז מזורז שקידמה מערכת הביטחון ביחד עם רש"ת ומשרד הבריאות", נמסר מלשכת גנץ.

ב'כאן חדשות' דווח כי ב משרד הבריאות גיבש תוכנית לביטול הבידוד במלוניות, כך פורסם לראשונה היום (שני) בכאן חדשות. לפי התוכנית כל אדם ששב מחו"ל יעבור בדיקה בנתב"ג. אם התוצאה תהיה שלילית, הנבדק יצהיר שיעבור בדיקה נוספת לאחר תשעה ימים, וישוחרר לבידוד ביתי. אם לא יסכים לעבור בדיקה בשדה התעופה, אותו אדם יועבר לבידוד במלונית. התוכנית עדיין לא קיבלה אישור מקצועי סופי ואישור משפטי.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר אתמול כי "לאור התרחיש שהחיסונים יעילים נגד המוטציה – יש לעבור לבידודים ביתיים ולהפסיק את הבידודים במלוניות". קיש התייחס לדבריו של הפרופסור חזי לוי שאמר שבמשרד הבריאות שוקלים אם להמשיך את הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל .אני לא בטוח שיש עוד מקום למלוניות הבידוד", אמר ל'כאן'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו