Basel Awidat/Flash90

התחלואה במגזר הערבי: 40% מהמתים מקורונה בחודש דצמבר – מהמגזר הערבי

היום מתפרסמים נתונים חדשים על הנפטרים מקורונה: 40% מתוך 1,874 חולי הקורונה שהתאשפזו במצב קשה בחודש דצמבר (730 חולים) משתייכים למגזר הערבי וכן 40% מהנפטרים בחודש זה, שהם 180 מתוך 470 מתים. נתונים נוספים מעלים כי רק 5% מבני המגזר הערבי התחסנו עד כה

היום (רביעי) מתפרסמים נתונים חדשים על הנפטרים מקורונה: 40% מתוך 1,874 חולי הקורונה שהתאשפזו במצב קשה בחודש דצמבר (730 חולים) משתייכים למגזר הערבי וכן 40% מהנפטרים בחודש זה, שהם 180 מתוך 470 מתים. נתונים נוספים מעלים כי רק 5% מבני המגזר הערבי התחסנו עד כה, לעומת 15% באוכלוסייה הכללית – הפרטים המלאים הובאו ב'כאן'.

בנוסף, יותר מ-30% מהחולים המאובחנים ב-72 השעות האחרונות הם בני החברה החרדית. מדובר בכמעט 17 אלף מאומתים, שמתוכם 5452 חרדים, 9311 משתייכים לאוכלוסיה הכללית ו-2,200 ערבים. שיעור הבדיקות החיוביות בחברה החרדית עומד על יותר מ-13.5%, לעומת מעט יותר מ-3.5% בחברה הכללית. בשבועיים האחרונים חלקם היחסי של החרדים בתחלואה היה בעלייה תלולה ועמד על יותר מ-25%.

יצוין כי 150 אלף חיסונים לקורונה של חברת מודרנה יגיעו לישראל מחר בצהריים מבלגיה לישראל. המשלוח יגיע בטיסה מיוחדת לנתב"ג, עליה הוחלט היום. בתחילת השבוע הבא צפוי להתקבל משלוח נוסף של חיסונים בכמות דומה.

מוקדם יותר היום התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לסוגיית החיסונים: "ביום ראשון אנחנו אמורים להתחיל את המנה השנייה. המנות הראשונות הסתיימו בשלב זה, אני מקווה שהפעילות שאנחנו עושים יום ולילה. אנחנו לא עוסקים רק בסגר אלא גם במאמצים להקדים משלוחים. אני מקווה שבשבוע הבא יגיע המשלוח הראשון של מודרנה" – את הדברים אמר ל'כאן'.

"כשנקבל מספיק חיסונים נמשיך לחסן. אנחנו יודעים כמה אנחנו אמורים לקבל, ואנחנו פועלים כדי להקדים. די הפתענו את החברות בקצב ובדרך שלנו. אנחנו נמצאים בעולם רווי תחרות להשיג את החיסונים האלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו