Yonatan Sindel/Flash90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יבדוק את העומס במחלקות הקורונה

במכתב שהועבר בתחילת השבוע לכל מנהלי בתי החולים ביקש משה יחיאל גינצברג, מנהל בכיר, אחראי על מערכת הבריאות, במשרד מבקר המדינה, להעביר את המידע על "הפערים" בין אשפוז חולי הקורונה במצב הבינוני-קשה והקריטי לבין החולים האחרים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע כי הוא יבדוק גם את סוגיית העומס במחלקות הקורונה בבתי החולים בישראל ואת מצבן בהשוואה למחלקות האחרות – הפרטים הובאו ב'ישראל היום'.

משה יחיאל גינצברג, מנהל בכיר באגף לביקורת מערכת הבריאות במשרד מבקר המדינה, פנה במכתב שהועבר בתחילת השבוע לכל מנהלי בתי החולים ביקש להעביר את המידע על "הפערים" בין אשפוז חולי הקורונה במצב הבינוני-קשה והקריטי לבין החולים במחלקות האחרות המאושפזים עם מחלות חריפות וכרוניות.

מנהלי בתי החולים התבקשו גם להעביר מידע על ההשוואה בין הטיפול בחולי הקורונה לעומת הטיפול בחולים אחרים במחלקות הפנימיות בתקופות המקבילות בשנה הקודמת להתפרצות המגפה ובהשוואה לתקופות עם עומסים במחלקות הפנימיות עקב התפרצות שפעות עונתיות.

עוד הוא ביקש לדעת את ההבדלים בין מחלקות הקורונה לבין המחלקות הרגילות מבחינת הידע, הניסיון, תשומת הלב הנדרשת, המיומנות, העומס הרגשי על הצוותים, החששות להדבקה מהקורונה ועוד.

מנהלי בתי החולים התבקשו להשיב על השאלות: "מהו להערכתכם אחוז התפוסה המרבי במיטות הקורונה בבית החולים שלכם, בהתחשב במשאבים, הידע, הניסיון, העומס הרגשי, המיגון וכולי, שיאפשר מתן טיפול מיטבי לחולים הקשים?"

"המנגנון והקשר שלכם עם משרד הבריאות – באיזה שלב אתם 'מרימים דגל אדום'? מהן הנחיות משרד הבריאות? האם יש נתון כלשהו שנקבע לאורך משבר הקורונה, בהתאם לגלי התחלואה השונים, שבהתקיים אותו נתון אתם מדווחים למשרד הבריאות?".

האם משרד הבריאות בחן את ההיקפים בכל בית חולים ולאחריו מציע לקיים את הסגר? והאם יש הלימה בין נתוני האשפוז אצלכם לבין המועדים שבהם משרד הבריאות המליץ והדרג המדיני החליט על הסגר?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו