Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל – אינם מחוסנים

במשרד הבריאות מציינים הערב בסיפוק את יעילות החיסון נגד נגיף הקורונה, לאחר שרוב החולים במצב קשה שנדבקו בקורונה - אינם מחוסנים. כך עולה מניתוח נתוני התחלואה. עוד עולה - כי גם רוב החולים שחוברו לאקמו אינם מחוסנים

מניתוח נתוני משרד הבריאות הערב (שני), עולה כי רובם של חולי הקורונה שהגיעו למצב קשה ואף נאלצו להתאשפז בבתי החולים ברחבי הארץ – אינם מחוסנים נגד הנגיף. מהנתונים עולה כי מתוך 954 חולים קשה שנזקקו להנשמה, מתחת לגיל 60, 745 לא היו מחוסנים. כך דווח ב'מקור ראשון'.

במשרד הבריאות מציינים בסיפוק את יעילות החיסונים נגד התחלואה הקשה של נדבקי נגיף הקורונה. עוד מהנתונים עולה, כי מתוך אותם 954 חולים קשה – 109 מהם היו מחוסנים חלקית בחיסונים ללא תוקף, ורק 100 חולים היו מחוסנים. את ניתוח הנתונים עצמו עשו במשרד הבריאות בחודש שעבר.

עוד עולה, רוב חולי הקורונה שמצבם הידרדר עוד יותר ונאלצו להתחבר למכשיר אקמו שמחליף את פעולות הלב והריאות, 86 אחוזים, לא היו מחוסנים נגד נגיף הקורונה. עם זאת, בזמן שבקרב בני 60 ומעלה התחסנו כ-85 אחוזים – רק כ-60 אחוזים בקרב גילאי 59 עד 19 התחסנו נגד נגיף הקורונה.

לאחר הוכחת יעילות החיסונים – גורם במטה ההסברה הלאומי לקורונה טוען הערב, כי "כבר הוכח בכל דרך כי החיסונים בטוחים, יעילים ומצילי חיים. עדיין לא מאוחר להתחסן ואנחנו קוראים לכל אזרחי ישראל שאינם מחוסנים בתוקף לעשות זאת בהקדם".

בנוסף, בארגון הבריאות של ארה"ב פורסם לפני כשבועיים מחקר – ולפיו החיסון השלישי יעיל בכ-90% במניעת אשפוזים לנדבקים באומיקרון, בעוד שבקרב אלו שהתחסנו בשתי המנות בלבד, לפני יותר מחצי שנה, יעילות החיסון יורדת ל-57% בלבד. התחסנות מפחיתה בעד 70% את הסיכון להתפתחות תופעות "לונג קוביד" במחלימים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל מיעוט כן מחוסנים, סימן שהחיסון לא מועיל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו