ירושלים: הרחובות בר אילן, הנביאים ואגריפס הינם בעלי זיהומי אוויר משמעותיים

הרב יוסי דייטש מ"מ ראש העיר: "חייבים להביא לשיפור דחוף- מדובר באזורים שבהם מתגוררות משפחות עם ילדים והדבר עלול להביא לפגיעה חמורה באיכות חייהם"

נתונים מדאיגים של המשרד להגנת הסביבה: בשבועות האחרונים ביצע המשרד להגנת הסביבה בדיקות זיהומי אוויר בירושלים. מהבדיקות עולה כי המוקדים שבהם נרשמו דרגות גבוהות של זיהום אוויר הם רחוב בר אילן, רחוב אגריפס ורחוב הנביאים. המצב ברחובות האלו הוחמר מאוד בשנים האחרונות עקב העברת עומסי התחבורה הציבורים לרחובות הנ"ל.

קרא עוד:

[postim]

שוני גולדברגר מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה מסביר: " זיהום האוויר בעיר נגרם מתחמוצות חנקן וחלקיקים נשימים הנפלטים לרוב מכלי רכב של דיזל כמו אוטובוסים, המשמשים את התחבורה הציבורית והמשאיות. בעבר האזור הכי מזוהם בעיר היה רחוב יפו, אבל בשל כניסת הרכבת הקלה המצב השתנה בצורה דרמטית ותנועת הרכבים הכבדים הוסתה לצירים אלטרנטיביים כמו הרחובות אגריפס והנביאים ואוטובוסים ורכבי הסעה רבים הגבירו את נסיעתם ברחוב בר אילן".

בעקבות הבדיקות האחרונות שיגר הרב יוסי דייטש מ"מ ראש עיריית ירושלים מכתב בהול ליוסי היימן מנכ"ל 'עיריית ירושלים' ולשוני גולדברגר מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה. במכתבו מציין דייטש:"כידוע לך ברחובות אלו מתגוררות משפחות רבות עם ילדים צעירים שזיהום אוויר בכמות משמעותית זו עלול להביא לפגיעה חמורה באיכות חייהם, כמו"כ ברחובות בר אילן הנביאים ואגריפס מתגוררים עובדים ומבקרים כמות רבה מאד של אנשים אשר שואפים מידי יום אוויר מזוהם". דייטש קורא במכתבו לתכנן מהלכים בשיתוף עם צוות העירייה והמשרד להגנת הסביבה בכדי להביא לשיפור דחוף במצב הקיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו