פוריה: פרויקט בדיקות עינים לקשישים

כ 55 קשישים בטבריה ובמועצה האזורית עמק הירדן, נבדקו במהלך פעילות מיוחדת של בדיקות עינים לאיתור ומניעה, אותה יזמה עמותת "לראות" בשיתוף המרכז הרפואי פדה פוריה

בשבוע האחרון התקיימו ימי בדיקות עינים לקשישים במרכז יום לקשיש בעמק הירדן ובמרכז יום "בית גיל" בטבריה.

במסגרת מבצע הבדיקות המיוחד שהתקיים החל מהשעה 9:30 בבוקר ועד לשעות הצהרים, הגיע ד"ר נח'ול נח'ול, מיחידת העינים במרכז הרפואי פדה, פוריה לבצע בדיקות עינים , לקשישים במקום. המבצע אורגן בשיתוף עמותת "לראות" אשר דאגה לניידת הבדיקות ובה כל הציוד הנדרש לבדיקה.

ד"ר נח'ול ציין, "יש קשישים שקשה להם להגיע למרפאה או לביה"ח, ההגעה שלנו לכאן דרבנה אותם לבוא ולהיבדק וקיצרה להם משמעותית את זמן ההמתנה לתור לבדיקה. בבדיקות גילינו כמה מיקרים דחופים אותם הפניתי לטיפול מיידי".

צדקיהו ברוך, מנהל פרוייקט הניידת בעמותת "לראות", סיכם: "זה היה מבצע מאד מוצלח. איתרנו מס 'גדול של קשישים שעליהם לבצע ניתוח קטרקט חלק מהם ידעו על הצורך בניתוח אך לא ביצעו עד היום. בדיקת העיניים שביצענו, הדגישה בפניהם את הצורך לביצוע ,הם קבלו הסבר מד"ר נח'ול על חשיבות הניתוח לשיפור איכות החיים והופנו להמשך טיפול במרפאות הקהילה. המטרה שלנו היא לסייע לקשישים ולהביא להם את השירות החשוב והחיוני הזה, ללא עלות וקרוב לבית. אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה המוצלח עם יחידת העיניים במרכז הרפואי פדה פוריה, נשמח לארגן עוד ימי בדיקות למען הקשישים בישובים נוספים באזור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו