בי"ח הדסה שותף לפרויקט "נאמן חיים" של מד"א להצלת חיים בקהילה

נערך אירוע הרשמה חגיגי בבית החולים הדסה - הראשון בארץ אשר התארגן להרשמת צוותי סיעוד ורפואה אל המאגר הגדול של מתנדבים אשר מד"א יוכל להזניקם ברגעי אמת בכל מקום בו זקוקים להחייאה * מאות רופאים ואחיות הצטרפו לפרויקט מציל החיים המאפשר באמצעות אפליקציה מיוחדת של מד"א להזניק אותם לכל מקרה בו נדרשת פעולת החייאה בסיסית במצבים של אובדן הכרה ודום לב המתרחשים במרחק של דקות בודדות מנאמן החיים

עם היציאה לקמפיין ארצי רחב היקף לאיתור מתנדבים אשר יצטרפו אל מאגר מצילי החיים של מד"א, החליט צוות מערך הלב בהדסה בהובלתם של ד"ר אמיר אורלב ופרופ' חיים לוטן מנהל מערך הלב, לפעול להצטרפות מאורגנת של צוותי רפואה וסיעוד מבתי החולים בהדסה עין כרם ובהר הצופים אל המיזם ולרתום אליו כל מי שיוכל להגיש עזרה ראשונה מקצועית ולבצע החייאה.
"חבר מאוד טוב שלי מת מדום לב כשהייתי רחוק ובימי המקצועיים נתקלתי בהרבה מקרים שבהם כונן שהיה קרוב והתחיל החייאה מוקדם הצליח להציל חיים", סיפר פרופ' לוטן על הסיבה ליוזמה.

באירוע הרשמה חגיגי הוזמנו היום כל הצוותים בבתי החולים להצטרף למאגר מצילי החיים, בעמדות הרשמה שהוקמו על ידי נציגי מד"א. בכך, הידע המקצועי ונסיונם של הצוותים יהיה לעזר רב בעת אירועי אמת בכל מקום שהוא גם מחוץ לכותלי בית החולים.

בין המצטרפים החדשים לפרוייקט 'נאמן חיים' של מד"א היה גם מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ששמח על ההזדמנות להצטרך למשימת הצלת חיים: "שיתוף הפעולה של הדסה עם מד"א הינו רחב היקף בטיפול בנפגעים, המתחילים את הטיפול הראשוני בידיהם האמונות של החובשים והפאראמדיקים בשטח, וממשיכים אותו בהדסה על ידי הצוותים המצוינים בבית החולים" אמר פרופ' רוטשטיין, "כעת, ניתנת לנו הזדמנות להעמיק את שיתוף הפעולה בחבירה אל מאגר מצילי החיים הגדול בארץ, אשר בטוחני כי יהפוך לאחד מן המיזמים החשובים בתחום הצלת חיים והגשת עזרה ראשונה. הצוותים בהדסה פועלים להצלת חיים בתוך המרכז הרפואי ומחוצה לו, בגאווה רבה".

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני – שזכה לשם "נאמני חיים" – הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו.
אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרוייקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

מערכת איתור מיוחדת של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפארמדיקים במוקדי מד"א. – זאת עד להגעת האמבולנס למקום האירוע.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "ברצוני להודות למאות הרופאים והאחיות של בי"ח הדסה שהצטרפו היום לפרויקט "נאמני החיים" ואני בטוח שתרומתם לפרויקט ולמשימת הצלת החיים תהיה גדולה. מאז השקתו לפני כחודש הצטרפו לפרויקט אלפי אנשי רפואה ואני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף לפרויקט ולקחת חלק במשימה החשובה הזו של הצלת החיים. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים יום יום, שעה שעה בכל פינה ברחבי ישראל. אין לי ספק שבזכות המיזם הזה ניתן להציל מידי שנה עוד חולים הודות לזמן תגובה של שניות ודקות בודדות".

להרשמה לפרוייקט 'נאמן חיים' של מד"א יש לחייג ל 6210* (בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ל- 23:00 ובימי שישי בין השעות 07:00-14:00) או באתר מד"א לחצו כאן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו