גרמן נגד ליצמן: עתרה לבג"ץ בעקבות הכנסת הפלואור למים

שרת הבריאות לשעבר ממפלגת יש עתיד עתרה לבגץ נגד החלטת שר הבריאות על החזרת הפלואוריד למי השתייה בטענה שזה מועיל לבריאות השן

לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן הורה לפני כשנה לאנשי משרדו לנסח תקנות להוספת פלואור למי השתייה, הבוקר פורסם לראשונה בגלצ ששרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, שבתקופתה הופסק המיזם, עותרת לבג"ץ נגד החלטת השר שהחליף אותה, יחד עם חברת הכנסת יעל כהן פראן.

החלטתו של שר הבריאות ליצמן להעשיר את מי הברז בפלואוריד כדי לשפר את בריאות השן של הציבו עוררה סערה מהרגע הראשון. לפני כשלושה חודשים, כשהתקנות להתחלת ה"הפלרה" אושרו בוועדת הפנים של הכנסת, נדמה היה שהמיזם יוצא לדרכו.

אלא ששרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, שבתקופת כהונתה הפסיקה את העשרת המים בפלואוריד מחשש שהחומר עלול להיות מסוכן לחלק מהאוכלוסיה, החליטה לא לוותר. יחד עם חברת הכנסת יעל כהן פראן, היא הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ נגד המדינה.

שלוש טענות עיקריות מעלה העתירה הזו, שמכוונת נגד השר ליצמן ונגד רשות המים: ראשית – שאין לשר הבריאות סמכות להכניס חומרים למי השתייה אלא רק לוודא את איכותם. כמו כן, שאסור לתת לציבור תרופה בכפייה.

בנוסף נטען בעתירה שמחקרים שונים מעלים חשש כי פלואור בכמות גדולה עשוי להביא לפגיעות בבלוטת התריס, לעלייה בתחלואת סרטן ואפילו לירידה במנת המשכל של ילדים.

עוד בנושא:

הישג לשר הבריאות ליצמן: הפלואוריד יוחזר למי השתייה

דעת מומחה: חשוב שהפלואוריד חזר למי שתיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו