נעקצתם מהדג המרהיב הזה? מהרו להתפנות לבית החולים

אם עקיצות המדוזות בחופי הים לא הספיקו לכם, תתחילו להתכונן לדבר גרוע יותר. דגי הזהרון הארסיים פלשו למי הים התיכון, בחופי קפריסין הם כבר נצפו וכעת חוששים שהם בדרכם לחופי הארץ

הוא נראה יפה, אך הוא מסוכן עד למאוד. הכירו את דג הזהרון שעד כה היו נפוצים בעיקר בים האדום, במפרץ אילת ובמימי האוקיינוס האדום. לאחרונה, בגלל תעלת סואץ, הם החלו להגר לחופי הים התיכון.

אם תדקרו מסנפיריו החדים, תצרכו לסור מיידית לבית החולים, מאחר שהם מלאים בארס, ויגרמו לכם בנוסף לצריבה קשה, לקשיי נשימה, חום גבוה ובצקות. איך תזהו את דג הזהרון? רוב מיני הזהרון מאופיינים בפסים לרוחב הגוף בצבעים לבן, אדום וכתום.

800px-Common_lionfish_at_Shaab_Angosh_reef

לפי מחקר חדש, להקות דגי זהרון התיישבו כבר בכל החופים הדרומיים של קפריסין, ומספרם גדל בהתמדה. החוקרים מאמינים שעליית טמפרטורות הים, והרחבת תעלת סואץ, איפשרו את התפשטות הדגים לאזורים חדשים.

דגי הזהרון ידועים בתור פולשים שמתפשטים בקצב מהיר. כך לדוגמה, לאוקיינוס האטלנטי ולדרום פלורידה הם הגיעו בשנות השמונים לאחר שמספר פרטים נזרקו מאקווריומים ביתיים, ומאז הם משגשגים ומתרבים שם. כעת הם עושים את דרכם לחופי הארץ.

800px-Clearfin_lionfish_(Pterois_radiata)

אם כבר התחלתם לחשוש ואולי לא תלכו בימי החופשה ובין הזמנים לחוף הים, אפשר להירגע. בינתיים עוד לא דווח על זהרונים בחופי הארץ. אך אם בכל זאת אתם חוששים, עדיף שתלכו להתרחץ בים דווקא בשעות הבוקר.

מתברר שדג הזהרון פעיל בשעות אחר-הצהריים המאוחרות ובלילה, ובשעות היום מסתתר בשקעים מוצלים. פרטים בודדים או קבוצות קטנות שכיחים במים רדודים, אך נמצאים גם במים עד עומק של 30 מטרים.

800px-Red_lionfish_near_Gilli_Banta_Island

אך בכל זאת כדאי לשמור על עירנות. דקירה מזיזי הזהרון גורמת לצריבה הנמשכת יותר מיממה, מלווה בקשיי נשימה וחום גבוה, ועשויה לגרום גם לבצקת מקומית. במקרה של פציעה יש לסור מיידית לבית-החולים.

800px-Pterois_volitans_Manado-e

הכתבה מלווה בתמונות מתוך ויקיפדיה

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה באסה רציתי ללכת לים?????

בכלל לא דג יפה..

דג מהמם,
הייתה תקופה שפחדתי נורא בגלל סרטון שראיתי, אבל לאט לאט נרגעתי, ובמילא פעם הבאה שאני הולכת לים אז הולכים בבוקר אז אני די רגועה😥

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו