מקלב וליצמן קוראים למערכת הבריאות למנף את הטכנולוגיה הקיימת לשיפור השירות

ליצמן: "הגיע הזמן שיהיה לכל אדם כרטיס אישי עם המידע הרפואי, ישנו קצר בין קופות החולים עצמם ובתי החולים, סנכרון המידע יחסוך עוגמת נפש למטופלים" • מקלב: למרות הידע והמקצוענות הרפואית רמת השירות הטכנית בטיפות החלב מיושנות מאוד

וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דנה בדרכים הטכנולוגיים לשיפור השירות וקיצור התורים במערכת הבריאות בישראל, בדיון נכחו בכירי מערכת הבריאות וכן שר הבריאות יעקב ליצמן.

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב פתח את הדיון ואמר: "טכנולוגיה מתחדשת זה לא חידוש במערכת הבריאות שידועה כמתקדמת מאוד, יש את היכולות האנושיות ואת המערכות עצמן, אם בסופו של דבר לא יודעים למנף את הטכנולוגיה המתחדשת לטיב השירות – נגישות המידע, התאמות הטיפול, איכות הטיפול, גילוי מוקדם ומניעה של מחלות על ידי גילוי מראש ועדכון החולה".

"טכנולוגיה מתקדמת יכולה לצמצם פערים על ידי שליטה ובקרה בטיפולים, בשירותים שנותנים, שיתוף של המטופל בתהליכים זה הרבה מעבר לשיפור השירות", הוסיף מקלב שהציג את משבר השירות בטיפות החלב ואמר: "אנחנו חושבים שיש משהו מיוחד בידע שיש בתחנות טיפות החלב, אך לצד זה אנחנו יודעים שעדיין משתמשים בכרטסת מיושנת, הזמנת תורים או ביטולם, העברת המידע לרפואה הקהילתית ועוד ועוד קורים שם בצורה מיושנת מאוד, ההתנהלות האדמיניסטרטיבית מקשה מאוד".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי יש משקל כבד לכל האלקטרוניקה המתקדמת איתה בונים חלק גדול מהמכשור שעוזר לחולים. ליצמן הדגיש בדיון כי כל מטרת ביקורי הפתע שלו בבתי החולים הינם בכדי לוודא כי רמת השירות גבוהה, "אני חושב שהגיע הזמן שיהיה לכל בנאדם כרטיס אישי עם כל המידע הרפואי כולל תרופות בבית מרקחת, כולל חוות הדעת של הרופא הפרטי" אמר ליצמן.

ליצמן הוסיף: "ישנו קצר בין קופות החולים, אם נקח אדם שנפצע בתאונת דרכים, – אם היינו יודעים מראש את העבר הרפואי שלו לא היה צורך להתעסק בכך יותר מדיי והייתה נחסכת עוגמת נפש. אם הייתה מערכת מחשוב שמסכנת את המידע הייתה נמנעת כל עוגמת הנפש של המטופלים".

מר משה שדה – מנהל ארגון, שיטות ומידע בהנהלה הראשית של שירותי בריאות כללית אמר בדיון: "יש מהפך בנושא הדימות, היום הכל דיגיטלי, לכל בית חולים יש מאגר שלו, ברגע שיש לנו את הפלטפורמות האלה המטופל יכול לקבל טיפול נוח יותר, בבית החולים סורוקה הכנסנו בקלות מערכת הודעות כך שכל רבע שעה מקבל המטופל עדכון למה הוא ממתין וכמה זמן תקח ההמתנה". שדה הדגיש כי חשוב לשים דגש על אבטחת האנוש, לא להכניס כל מערכת כדי לא לגרום למידע רגיש של מטופלים להגיע לידיים הלא נכונות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו