גאב"ד העדה והאדמו"ר מסאטמר. צילום: שוקי לרר

מתנגדים לבחירות: 'העדה' הפיץ הבוקר בכל הריכוזים החרדיים עיתון 'הבחירה'

מטה ההסברה של 'העדה' נגד ההשתתפות בבחירות הפיץ הבוקר בכל הריכוזים החרדיים כרבע מיליון עותקים של עיתון 'הבחירה', המתייחס בין היתר למאמרים של עיתון המודיע ביום חמישי האחרון, שביקרו את חסידות סאטמאר והעדה החרדית

מטה ההסברה של 'העדה' נגד ההשתתפות בבחירות הפיץ הבוקר בכל הריכוזים החרדיים כרבע מיליון עותקים של עיתון 'הבחירה', המתייחס בין היתר למאמרים של עיתון המודיע ביום חמישי האחרון, שביקרו את חסידות סאטמאר והעדה החרדית.

כזכור, בסוף השבוע האחרון התפרסמה בביטאון 'העדה', המזוהה עם 'העדה החרדית', מודעה שקוראת לציבור להשתתף בהחתמה המונית אצל עורך דין, באמצעותה הם מצהירים כי "אין לנו חלק ונחלה בהקמת והעמדת שלטון כופר בארה"ק".

במודעה תחת הכותרת "הצהרת אמונים", נכתב עוד, כי "בכדי להיות נקיים מה' ומישראל ושלא יצביעו בשמם של יראי ה' ההולכים לאורם של כ"ק מרן הגאב"ד והביד"צ שליט"א ומסורת רבותינו עיני העדה ובראשם כ"ק מרן מסאטמאר זצוק"ל זיע"א בבחירות לכנסת העומדות להתקיים ביום שלישי מצורע ד' ניסן הבעל"ט".

מהוועדה למניעת זיופים שע"י הנהלת העדה החרדית נמסר כי כבר היום חתמו למעלה מחמשת אלפים איש מכל העדות והחוגים
בנוסף למאות טלפונים ומיילים שהגיעו לוועדה עם הצהרה שלא משתתפים בבחירות.

על פי מידע שהגיע לידי 'JDN', ביום רביעי האחרון התקיימה ישיבה בהנהלת העדה שבה ישבו הרב אפרים שטרן, הרב שמעון וויס, הרב יעקב רוט והרב יוחנן שמעיה, במהלכה התקבלה ההחלטה לצאת לדרך עם הקמפיין המדובר, ובכדי שיהיה לה ערך חוקי החתמת ההמונים תתבצע בליווי צמוד של עורך דין.

גורם ב'עדה החרדית' שהשתתף בפגישה אמר בשיחה עם JDN, כי הסיבה להחלטה התקבלה לאור הידיעה שבמפלגות החרדיות נוהגים להשתמש בקולות של בני העדה החרדית וחסידי סאטמאר שלא מצביעים. "ראינו את זה בבחירות המונציפליות שאחוז נכבד מהקולות בשכונת עזרת תורה היו מחסידי סאטמאר ועוד", כך הגורם.

עוד בנושא
לקראת הבחירות בארה"ק שיתקיימו ביום שלישי יתכנסו בראשות כ"ק גאב"ד ירושלים וחברי הבד"צ. אדמורי"ם ורבנים להביע מחאה נגד ההשתתפות בבחירות כהוראת מרן בעל הויואל משה מסאטמאר זי"ע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו