על רקע המשא ומתן הקואליציוני: הגאב"ד הורה על כינוס חירום

גאב"ד 'חוג חתם סופר' הגאון הגדול רבי יוסף מאיר אלטמן שליט"א הורה לארגן כינוס 'אשרינו' בבית מדרשו בבני ברק, בכדי לדון בענייני השעה ובראשם ההפרה של הסטטוס קוו בעניין 'גיוס בנות'. במעמד הקודם נשא דברים במשך כשלוש שעות

גאב"ד 'חוג חתם סופר' הגאון הגדול רבי יוסף מאיר אלטמן שליט"א הורה לארגן כינוס חירום 'אשרינו' בבית מדרשו בבני ברק, בכדי לדון בענייני השעה ובראשם ההפרה של הסטטוס קוו בעניין 'גיוס בנות', שלאחרונה לעתים לא מקבלות פטור מיידי מטעמי דת ונרדפות על ידי הצבא עד שהם מקלות את הפטור המגיע להם על פי החוק ללא דיחוי.

יצוין שזה הכינוס השלישי בענייני השעה בסימן "אשרינו" שמתקיים בבית המדרש חוג חתם סופר בני ברק. במרכז המעמד יהיה נאומו של הגאב"ד שנמשך בפעם הקודמת כשלוש שעות והועבר בשידור חי לנשים באולם הסמוך. הכינוס הקרוב יתקיים ביום ראשון פרשת בהר ז' אייר בשעה 8.00 בערב.

הדברים מגיעים על רקע דיווח כי במשא ומתן הקואליציוני תוצג דרישה מטעם יהדות התורה לטפל בסוגיית גיוס בנות לאחר שבשנתיים האחרונות התקבלו תלונות שצהל לא מאפשר פטור מיידי לבת שמצהירה על כך שאינה נוסעת בשבת ושומרת כשרות, ובכוונת יהדות התורה  לדרוש ולעגן ולחזק את מה שנחקק לפני 40 שנה כך שכל הצהרה כזו תעניק פטור באופן מיידי ללא זימונים ללשכת הגיוס או ראיונות נוספים. 

כזכור, לפני הבחירות פורם בביטאוני אגודת ישראל ידיעה שכותרתה "שערורייה: הצבא מחייב נערות שומרות מצוות להתייצב ל'מבחן דתיות'". בתוכה פורט כי "הורים רבים לבנות מהערים המעורבות והפריפריה מתריעים כי הצבא מחייב נערות שומרות מצוות להתייצב ל'מבחן דתיות'. רבנים קוראים להימנע משיתוף פעולה והכנת רשימות של תלמידות המוסדות החרדיים, משום שהדבר עלול לפגוע בתלמידות מבתים מסורתיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו