צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בעקבות תחקיר 'JDN': ועדת הרבנים לאל על – "דורשים הבהרות"

לאחר שהתברר כי חברת אל על מפעילה במהלך שבת במטוסי החברה טיסות ליעדים שונים תחת המותג סאן דור, ועדת הרבנים למען השבת פנתה בשעות האחרונות ליו"ר הדירקטוריון בדרישה להבהרות. "כך זה לא יכול להימשך" תוקף הרב גולדקנופף

התחקיר שפורסם הבוקר ב'חדשות JDN' מעורר סערה במגזר החרדי לאחר שהתברר כי חברת אל על מפעילה במהלך שבת קודש טיסות ליעדים שונים כאשר הטייסים הינם טייסי אל על וכך גם שירות הקרקע וצוות אוויר, אלא שהחברה מצהירה כי הטיסות מתבצעות באמצעות חברת סאן דור אך בפועל המטוסים הינם מטוסי אל על.

ל'חדשות JDN' נודע כי מזכיר ועדת הרבנים למען השבת הרב יצחק גולדקנופף פנה בשעות האחרונות ליו"ר הדירקטוריון באל על מר אלי דפס בדרישה להבהרות מצד החברה לנוכח הפרסום.

בשיחה עם 'חדשות JDN' אמר הרב גולדקנופף כי "חברת אל על כלל איננה מוגדרת כחברה שומרת שבת אלא ההגדרה שלה, חברה שאיננה מחללת שבת בפרהסיה. חברת אל על מפעילה בארץ ובעולם את משרדיה במהלך שבת קודש וכך גם את צוות האוויר וההכנה של המטוסים להמראות שיוצאות בצאת השבת".

לטענת הרב גולדקנופף, "לאחר הסערה שהתחוללה בשנת תשס"ז ומכתב החרם עליו חתמו גדולי ישראל, התחייבה אל על כי מטוסיה לא ימריאו וינחתו החל מכניסת השבת ועד צאת שבת".

"העדויות שהתפרסמו ולפיהן מטוסי אל על טסו במהלך השבת, מהווה הפרה בוטה של ההסכם וכי על חברת אל על להבהיר את התנהלותה. התירוץ לפיו הטיסות מתבצעות על ידי סאן דור, אינו מספק" מוסיף הרב גולדקנופף. "הם רוצים להטיס דרך סאן דור? לא במטוסים של החברה. שישתמשו במטוסים של חברות זרות אבל לא עם הסמל של אל על".

"כך זה לא יכול להימשך, אנחנו לא יכולים לעמוד כל היום ולתרץ תירוצים. חייב להיות דברים ברורים שמטוסי אל על לא יטוסו בשבתות תחת שום מותג ושום חברה אחרת". מסיים הרב גולדקנופף.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

העיקר ביהדות זה בין אדם לחבירו ואחר כך בין אדם למקום
לתשומת לב חסידות זו !!!!
כי דרך ארץ קדמה לתורה.

עזבו את החברה הישראלית הקלוקלת הזו ואל תטוסו בה ,
עם ישראל כולו זוכר את העלילת דם
שאל- אל העלילה ב'טיסת השבת'
שהחרדים הסיטו מסלול טיסה בכפיה ועוד ועוד
כמיטב המסורת האנטישמית מדורי דורות.

אם הדבר ימשך אנא מכם יהודים יקרים הבה נעשה חרם כולל על חברת אלעל שמטוסיה מפרים את הכללים שהוסכמו בעבר בדומה לרכבת ישראל שאף לא מחללת שבת אך עבודות הרכבת והמסילות כן חיללו את השבתות ולכן גם ברכבת אסור לנסוע. ליהודים יראי שמים.
לכן רבותיי כבר לא משנה אם טסים בסויס אייר או לופטנזה או אל על. בכולם מחללים את השבת.
אך דווקא בגלל שבאלעל יהודים הם המחללים יש כאן בעיה הלכתית יותר גדולה. זו שאלה.
גדולי ישראל חייבים להתכנסות מיידית בעניין.

חשוב טוב קודם שתכתוב מחפוד, כי גם עליך יגיע ידינו הארוכה

להיות אמיצים.!!!
כשהייתי במרפאת שיניים והמתנתי לאשתי בחדר המתנה
ניגשתי למזכירה ואמרתי על הטלוויזיה שהיתה דלוקה בלובי
שזה מושך את העיניים והמזכירה כיבתה את הטלוויזיה .

בושה וכלימה שעומד ברנש שמתקרא רב, ומצהיר שאין לו בעיה שאל-על מחללת שבת, מכיוון שאינה חברה שמוגדרת שומרת שבת! הבעיה שלו היא אך ורק שהם טסים במטוסים שלהם בשבת ולא בשל חברות זרות… תתביישו לכם וועדת הרבנים לעניני שבת! הבה נצטרף מכאן לחרם כללי נגד חברה זו, עד שתהפוך לחברה שומרת שבת, ולא שרק לא יטוסו מטוסיהם בשבת! חברים לציבור החרדי כח בידים!

למחפוד. מה אתה? חרדי? חרד'ק? מזרוחניק?
חרדלניק? או סתם חילוני שמתפלץ על החרדים?

אני מבקש להטיס את הבן שלי בן ישיבה לאומן,מישהו רוצה לעזור בהוצאות כרעיס לינה ואוכל ,1300 דולר

לשלומות היהודים= קבל האמת ממי שאמרה.

מי שמך לאיש לשוחח בשם היהדות החרדית בעת זמן קריטי – ולהכניס אותנו למערבולת ושיהיה לשונאינו מה לדבר כגון ליברמן לפיד ועוד. בעבר החרם על אל על טופל על ידי חברי כנסת של אגודת ישאל עם הנחיות ברורות מכל מועצת גדולי התורה

לידיעתכם, jdn לא מנהלת את העולם החרדי, הרבנים הם שמנחים אותנו מתי לצאת ולהילחם ומתי לא, ולא כל חשיפה של jdn.
סליחה ומקוה שתפרסמו.

גערר תקשיב גם אחרי שאמרו שהערבים אלימים
אז הם בתגובה עשו פיגועים להראות שהם לא אלימים……..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו