ה"כולל" של קרן ההסעות – ראיון מיוחד

פנינו אל הרב מונדרוביץ מפקח ארצי של החינוך העצמאי באיזור המרכז כדי שיכניס אותנו אל אווירת העשיה דווקא בימים אלו שבין שנת לימודים אחת לשניה

כולנו מכירים את בתי הספר של החינוך העצמאי בהם לומדים ילדי הקירוב. כולנו שמחים על עוד ועוד נשמות שחוזרות ללב היהדות, טועמות מצוף התורה ומחזקים גם את המשפחות שלהם. כל הגורמים בעשייה חינוכית נפלאה זו מכירים בחשיבותו העליונה של מערך ההסעות, שהוא הבריח התיכון הקריטי, המחבר את הילד ממשפחה מתחזקת אל ביה"ס התורני. בלעדיו, עשרות אלפי ילדים היו נשלחים לבתי הספר הממלכתיים שבאזור מגוריהם ונאבדים רוחנית רח"ל.

פנינו אל הרב מונדרוביץ מפקח ארצי של החינוך העצמאי באיזור המרכז כדי שיכניס אותנו אל אווירת העשיה דווקא בימים אלו שבין שנת לימודים אחת לשניה

הרב מונדרוביץ: "הורים באים להתעניין כדי לראות האם בית הספר התורני מתאים להם. אחת השאלות שעומדות על הפרק היא 'איך מגיעים'. להורים האלה יש בתי ספר חילוניים ליד הבית. זמינים, משופעים בתוכניות והעשרות, צהרונים וקייטנות. בשביל ההורים האלה לרשום את הילד לבית ספר תורני זה ממש לחצות את הסמבטיון. כל כך הרבה מכשולים בדרך. כשהם שומעים שיש הסעה לבית הספר זה מוריד להם אבן מהלב. מבחינתם זה לא רק הסעה מסודרת ומאורגנת אלא גם מראה איכפתיות. זה סעיף שלא קיים אצל בתי הספר החילוניים וזה משפיע עליהם מאוד בהחלטה הסופית לשלוח את הילד לבתי הספר התורני".

"התלמידים האלה שמגיעים בהסעות בהתחלה הם רחוקים פיזית ורחוקים מנטלית מהלימוד התורני. אולם עד מהרה הם משתלבים בבתי הספר. לא להאמין! אני אישית עובר בעשרות בתי ספר באיזור המרכז. כשאני משווה איך הילדים האלה נראים עכשיו בסוף השנה מול איך שהם היו נראים בתחילת השנה. זה שמים וארץ. אלפי ילדים יהודיים שנצלו ונמצאים בחינוך תורני".

"לחינוך העצמאי יש 123 בתי ספר של קירוב בהם לומדים 32 אלף תלמידים, אבל הגשר היחיד להכנס לבתי הספר האלה זה "קרן ההסעות". בלי ההסעות של "קרן ההסעות" בתי הספר של הקירוב היו בלתי מושגים עבור מרבית ההורים. אף אחד לא ישלח את הילד באוטובוסים למשך שעה כל יום. ההסעות של קרן ההסעות יוצרות את המהפך התורני שאנו עדים לו כל יום".

לחצו כאן וקחו חלק>>>

"כעת עם סיום שנת הלימודים הגשר הנפלא הזה חוזר. הילדים כבר לא לומדים וחוזרים לשכונה. זו תקופה מסוכנת מאוד. הבריכות פתוחות, יש קייטנות במתנ"סים, יש הרבה מאוד פיתויים בחוץ שיכולים להרוס עבודה של שנה שלימה. כאן נערכה חשיבה של החינוך העצמאי בשילוב עם קרן ההסעות מה לעשות כדי להציל את הילדים הללו בקיץ".

"רק אתמול הייתי בכולל של קרן ההסעות בדרום ת"א. זה כולל של ילדים מכיתות ז' ח' שיושבים בבית כנסת ולומדים. התמוגגתי מנחת ואני בטוח שהקב"ה ג"כ רואה את זה ומתמוגג מנחת. מי שמפעיל את זה הוא אברך מ"קרן ההסעות" שיזם את הפעילות הזאת", מסכם הרב מונדרוביץ.

העול הכלכלי העצום, מצייר בכל רגע סימן שאלה נוקב על המשך תפקוד מערך ההסעות והקייטנות לילדי הקירוב. בשל כך מצטרפים מתוך חדווה של מצווה וערבות טהורה לילדי ישראל לאמץ ילד מילדי קרן ההסעות, ומתוך ההבטחה הנדירה של גדולי ישראל, שכל התורמים והמסייעים יזכו לנחת יהודי מכל יוצ"ח.

ובזכות הסיוע והנתינה יזכו לכל אחד ואחד ל"אם אתה משמח את שלי – אני משמח את שלך". לחצו כאן וקחו חלק>>>

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו