בראש החץ. רון חולדאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יומני יהדו"ת במחאה: הרשויות בגוש דן יחלו השבוע להפעיל תח"צ בשבת

החל מכניסת השבת יחלו לפעול שישה קווים שיעברו בתל אביב-יפו, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו. היומנים החרדים: "גל מחאה בקרב יהודים רבים באותם ערים". וועדת הרבנים: "מוחקים את העבר המפואר". חילולי שבת צפויים גם באיילון וברכבת

"כאב וצער עמוק בקרב עם מקדשי שביעי נוכח הצעד החמור והתקדימי של ראשי הרשויות בגוש דן שהחליטו לפרוץ גדר ולבקוע פרצות בחומת קדושת השבת ברמיסת קדושתה בריש גלי עם החלטתם הנלוזה להפעיל לראשונה החל מהשבת הקרובה מערך תחבורה ציבורית שיפעל בשבתות ובמועדי ישראל, רח"ל", נפתחת הידיעה הכאובה הבוקר ביומונים החרדים על פריצת הסטטוס קו וכוונת הרשויות בגוש דן לחלל את השבת באופן מחפיר.

לפי ההודעה שפרסמו הרשויות "6 קווים שונים יעברו במעל 500 תחנות אוטובוס במהלך יום השבת במספר ערים בגוש דן. השירות יינתן כרגע בחינם". הערים שמשתתפות בתכנית הן גבעתיים, קרית אונו, רמת השרון והיוזמת הראשית עיריית תל אביב־יפו, כשלטענת גורמים בעיריית ת"א, ראשי רשויות נוספים באזור הביעו התעניינות בפרויקט. ראשי הרשויות ציינו כי המסלול תוכנן תוך "התחשבות באזורים שומרי שבת".

ביומונים יתד נאמן, המודיע והמבשר נכתב כי, "ההודעה על הצעד החריג והתקדימי בפריצת כל גבולות קדושת השבת מהפרהסיה הציבורית עוררה גל מחאה בקרב יהודים רבים באותם ערים מהם שומרי מסורת וחילוניים רבים שהיוזמה האחרונה הגדישה את הסאה בטשטוש כל אווירה ורגש יהודי מרחובות הערים בארץ הקודש".

"יצוין כי בתקופה האחרונה נפרצה חומת קדושת השבת מהפרהסיה הציבורית ברחבי ארץ הקודש, כאשר יום השבת הפך רח"ל ליום השיפוצים הלאומי, רח"ל. ואם בעבר הרשויות היו חוששות מהפעלת עובדים ותכנון עבודות ביום השבת, הרי שכיום אחרי ששנו וחזרו,
נעשית להם כהיתר, לדאבון כל לב. עיריית תל אביב, העומדת בראש החץ בהפעלת מערך התחבורה הציבורית בשבת, מחיקת קדושת השבת מהפרהסיה הציבורית כבר רשומה על שמה כאשר שבת אחר שבת נערכו עבודות להקמת גשר יהודית, ובמקביל עבודות נוספות לשדרוג כבישים ראשיים".

אך זהו לא חילול השבת היחיד השבוע, דוברות המשטרה דיווחה אתמול כי בשבת הקרובה יבוצעו רח"ל עבודות שדרוג במחלף השלום, בהודעה שפרסמה המשטרה נכתב "בכביש 20 (איילון) ייחסמו לתנועה שניים מתוך ארבעת הנתיבים במחלף השלום לצפון, החל מליל שבת בשעה 23:00, החסימות ימשיכו עד יום שבת בשעה 16:00".

"עוד אך לא די בכך, וגם רכבת ישראל זוממת לרמוס שוב בגלגליה את קדושת השבת בשבת הבאה, כאשר כבר אתמול הודיעה על היערכות לקראת עבודות שיחלו", נכתב ביומונים החרדיים. בסוף השבוע הבא ויימשכו במהלך השבת. לפי ההודעה "העבודות יבוצעו החל מיום רביעי ה־27 בנובמבר בשעה 22:00 ועד ליום שישי ה־29 בנובמבר עם סיום השירות, וכן ממוצאי שבת ה־30 בנובמבר ועד ליום ראשון ה־1 בנובמבר בשעה 5:00 בבוקר. בזמן העבודות תופסק באופן זמני תנועת הרכבות בין תחנות חדרה מערב והרצליה, ותחנות קיסריה פרדס חנה, נתניה, נתניה־ספיר ובית יהושע תהיינה סגורות".

מוועדת הרבנים למען קדושת השבת בארה"ק נמסר כי היא "מביעה כאב עמוק על חילול השבת ההמוני, אשר יוזמים ראשי הרשויות גבעתיים, קרית אונו, רמת השרון ותל אביב־יפו, אנשים שאבות־אבותיהם מסרו נפשם על קדושת השבת. אך בהינף החלטה פזיזה מוחקים את כל העבר המפואר ויסודות היהדות מהמרחב הציבורי בישראל".

"שבת קודש, איננה בעיה, חס ושלום, שצריך למצוא לה פתרונות. היא מתנה יקרה וטובה שהקב"ה נתן אותה לעם הנבחר. כאב עז חודר כל חדרי בטן נוכח העובדה שיהודים שלא די שאינם מכירים את בקדושת וחשיבות השבת, אלא בוחרים ללחום בה ולטשטש כל סממן שלה מהפרהסיה הציבורית".

"שבת קודש היא מקור הברכה ומחלליה, וקל וחומר הפוגעים בה, מאבדים בידיהם את השמירה העליונה ששבת קודש מעניקה לעם ישראל. ועדת הרבנים קוראת לכל ראשי הרשויות המתכננות לקיים עבודות או להפעיל תחבורה ציבורית רח"ל בשבת, חיזרו בכם כדי שילדי גוש דן ידעו כי יהודים הם, בני העם הנבחר", לשון הודעת וועדת הרבנים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם תוקעים טריז ביניכם לבין אבינו שבשמים נכון אתם מכעיסים אותנו אנחנו בידינו רק למחות…ואתם נלחמים בקב"ה לא בציבור החרדי…חבל חבל מאוד עצוב מאוד…הקב"ה ברא אותכם …נתן לכם מנוחה ואתם מתנהגים כך לצער ולהכעיס…שתזכו לחזור בתשובה

טמאים. ישרפו בגין קדושת השבת

ימש וידח אוכל הכלבים בויטנם השבת תשלם לך על חילול הנפשעים

ביבי יותר גדול בלי חליפה

אתם מתגאים וקוראים למדינה מדינה יהודית…במה אתם רוצים שהיא תהיה מדינה יהודית…אה שאוכלים תפוח בדבש בראש השנה…או שעושים על האש בל" ג בעומר…אה סופגניות בחנוכה נכון צדקתם…או אפילו מחמירים ומתחפשים בפורים…ובשבועות אוכלים אחלה תבשילי גבינה…נו באמת בשביל זה אנחנו שונים מכל אומות העולם …מה אנחנו בהמות שרק אוכל איכפת לנו…או שרק מה שבא לנו טוב אנחנו חוטפים בשני ידיים ומה שלא אנחנו משאירים בצד…
מדינה יהודית אמיתית ולא ססמאות של מדינה יהודית שבינה לבין המציאות יש רק סופגניות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו