עבודות באיילון, ארכיון. צילום: תמר נויברג, פלאש 90

שוב חילולי שבת באיילון: המשטרה הודיעה על עבודות תשתית בכביש 20

חילולי השבת בפרהסיה הציבורית נמשכים: המשטרה מודיעה כי במהלך השבת הקרובה ייערכו עבודות בכביש 20 - איילון, מהלילה ב-23:00 עד מחר ב-16:00. גדולי ישראל בהוראה: רבני הקהילות יעוררו על הצורך להתחזק בלימוד הלכות שבת

חילולי השבת בפרהסיה הציבורית בתל אביב וברחבי גוש דן נמשכים, והמשטרה מודיעה כעת כי במהלך השבת ייערכו עבודות בכביש 20. "הודעת המשטרה בדבר הסדרי תנועה זמניים עקב עבודות תשתית בכביש 20 (איילון) מחלף השלום לדרום, החל מתאריך 06.12.2019 (שישי) בשעה 23:00 עד תאריך 07.12.2019 (שבת) בשעה 16:00. במהלך העבודות יחסמו 2 נתיבים מתוך 4 במחלף השלום לדרום", נמסר מהמשטרה.

בתוך כך, בעיתון יתד נאמן הודיעו הבוקר בשמם של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין כי רבני הקהילות מתבקשים לעורר בשבת הקרובה קודם תפילת ערבית או במהלך השבת על הצורך להתחזק בלימוד הלכות שבת, "וזאת בעקבות חילולי השבת המתרחבים והפרצות הנוראות ברמיסת שמירת קדושת השבת בחוצות הערים, בפרהסיה נוראה, תוך חילול שם שמים חמור, רח"ל".

רק לאחרונה התייחס שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' להפרת הסטטוס קוו בנושא התחבורה הציבורית בשבת ואמר: "כרגע מאד קשה לתקן את הנושא עם ממשלה זמנית. אני כואב את זה, זו שגיאה זה מהלך חסר אחריות, אני בעיקר כואב את זה ואין לזה צורך, בואו נפתור את העניינים הגדולים". בתחילת דבריו אמר סמוטריץ': "אני כואב בעיקר את ההתרסה, חוסר ההבנה של הרצון של לשמור על מרקם בחברה שיש בה כאלה וכאלה".

לדבריו, "אני חושב שגם נושא התחבורה הציבורית, יכולת התנועה, יש פתרונות יצירתיים ואפשר לפתח את הפתרונות האלה, לעשות זאת בדיאלוג ולא לתקוע אצבע בעין". עוד הוסיף, "גם ההחלטה של מדינה דמוקרטית יש לה מחיר, יכולנו להיות דיקטטורה בלי הליכי תכנון בלי בית משפט ולעשות זאת מהר, אנו בסוף מאזנים בין הדברים".

כזכור, וועדת הרבנים למען קדושת השבת מגבשת חזית משפטית לסיכול "ההפעלה הלא חוקית של תחבורה פיראטית תוך עבירה על החוק ובגיבוי רשויות מקומיות". בדיונים עם משפטנים עלתה העובדה כי הפעלת מערך ההיסעים, בשבת פוגעת ברגשות הציבור אף כאלו שאינם נמנים על שומרי השבת ואשר מבקשים להמשיך ולקיים את צביונה היהודי הייחודי של הפרהסיה הישראלית ביום שבת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אסור למחות חס ושלום הרי ישראל כץ הוא מהליכוד ולא יעלה על הדעת למחות נגד מפלגתו של רשכבה"ג מו"ר כבוד קדושת בנימין נתניהו שליט"א משיח צידקם של כל מוסתי עם ישראל הרדודים

תמיד חייבים להוסיף יותר בלימוד הילכות שבת ולא רק מתי שיש צרות

השם ירחם ויציל. מדינת ישמעאל

השם ירחם.

מצויין שאין תגובות על כתבות שעוסקות בחילול שבת בגלל שהכי טוב שזה יעבור מתחת לראדר בגלל שאין לנו מספיק כוח להילחם על חילולי השבת ואם העצניקים חושבים אחרת אני רק שאלה: אם הם מכירים את המשפט פיקוח נפש דוחה שבת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו