אנחת רווחה בקהילה היהודית בבריטניה: "הולך להיות חג חנוכה שמח מאוד"

האנטישמי שהגדיר את חמאס וחיזבאללה כ"ידידיי", הולך הביתה, אחרי שריסק את מפלגתו. "המדינה שלנו עומדת איתנה נגד אנטישמיות", אמר מנהל הקמפיין היהודי נגד קורבין. בכיר במפלגה השמרנית ליהודי בריטניה: "לעולם לא תצטרכו לפחד יותר"

שמחה ליהודים: התרחיש של הפיכת יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, לראש הממשלה עורר דאגה גדולה בקרב בכירים בקהילה היהודית בבריטניה. קורבין, אנטישמי ושונא ישראל, שבעבר כינה את חמאס וחיזבאללה "ידידיי" והשתתף באירועים שבהם הועלו על נס מחבלים. כזכור, שבועות לפני הבחירות קרא הרב הראשי של בריטניה – בצעד חריג – שלא להצביע לו, ואמר שהוא אינו כשיר לתפקיד.

הלייבור צנחו מ-262 ל-203, התבוסה הקשה ביותר שלהם מאז 1935. לאחר לחצים שהופעלו עליו מטעם בכירים במפלגתו, קורבין הודיע הבוקר כי לא ימשיך להנהיג את המפלגה בבחירות הבאות לאחר האכזבה מתוצאות המדגם. "זה לילה מאכזב למפלגת הלייבור לאור התוצאות שקיבלנו", אמר קורבין. "אני לא אמשיך להנהיג את המפלגה בבחירות הבאות", אך הוסיף כי על מפלגתו לדון בתוצאות הבחירות.

"זה הולך להיות חג חנוכה שמח מאוד עבורנו", אמר ל'חדשות 12' טל עופר, יהדי שהיה בעבר חבר בלייבור. לפני הבחירות אמר ג'וזף כהן, פעיל נגד קורבין, כי "מאז שהיהודים הורשו לחזור לממלכה המאוחדת, הם לא חוו איום כה גדול כמו זה שטמון בממשלה בראשות קורבין". לפי סקר דרמטי, 47% מהיהודים בבריטניה הודו שישקלו להגר אם ייבחר קורבין לראשות הממשלה. כעת אפשר לומר ששוררת שם אנחת רווחה.

הארגון היהודי-בריטי "קמפיין נגד אנטישמיות", פרסם הצהרה מיוחדת לאור תוצאות הבחירות בה נכתב כי, "במהלך השנים האחרונות הקהילה היהודית בבריטניה התבוננה בחרדה בהדרדרות של הלייבור לעבר הגזענות המתועבת. המפלגה בחרה פעמיים במנהיג אנטישמי. תחת מנהיגותו של קורבין האנטישמיות הפכה לממוסדת בלייבור, שם הגנו על אנטישמיים".

עוד הוסיפו כי, "הציבור הבריטי החליט לעמוד לצד הקהילה היהודית ודחה את האנטישמים. נכון לעכשיו אנו קוראים לקהילה היהודית להיות ערניים. כפי שראינו בשנים ובחודשים האחרונים היהודים עשויים להפוך לשעיר לעזאזל וחסידיו של קורבין, שרבים מהם מחזיקים בדעות אנטישמיות, מחפשים כעת את מי להאשים".

מנהל הקמפיין, גידעון פלטר הוסיף: "לא בפעם הראשונה, המדינה שלנו עומדת איתנה נגד אנטישמיות. הציבור הבריטי צפה במפלגת הלייבור, שפעם התגאתה בכך שהיא אנטי גזענית הופכת למפלגה שבה שורצים שונאי יהודים והיא החליטה באופן מהדהד לעמוד לצד ההקהילה היהודית ולהעניק לאנטישמים הפסד מוחץ".

יו"ר הסוכנות היהודי יצחק הרצוג כתב בטוויטר: "מזל טוב גדול לבוריס ג'ונסון על נצחונו המובהק בבחירות! נחישותו להאבק באנטישמיות, שבאה לידי ביטוי במעשיו ובמכתב ששלח לי לאחרונה, היא מקור לעידוד ותקווה לאזרחי בריטניה וידידיה, יהודים ולא יהודים כאחת. המון הצלחה לנוכח האתגרים הצפויים".

מייקל גוב, מראשי המפלגה השמרנית ומועמד לתפקיד בכיר בממשלה הבריטית הבאה, אמר ליהודי בריטניה: "לעולם לא תצטרכו לפחד יותר, אזרחי בריטניה דחו את דרכו הקיצונית והאנטישמית של קורבין".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישתבח שמך לעד מלך מלכי המלכים

שבח יקר וגדולה וכבוד יתנו למלך יוצר כל שנצלנו מהמן הרע הזה קורבין ימ"ש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו