בשל הקורונה: משפחות חרדיות מתגייסות ל'אמץ' ילדים מיוחדים

בעקבות ההחלטה להשבית את החינוך המיוחד בשל נגיף הקורונה: פרויקט מיוחד של 'אימוץ' ילדים מיוחדים למשך שעות הבוקר או יותר, על מנת לאפשר להורים מרווח נשימה בהתמודדות עם הקושי שנפל עליהם בעקבות משבר הקורונה.

במשרד החינוך התלבטו עד הרגע האחרון האם להשבית את החינוך המיוחד זאת בשל נגיף הקורונה, בסופם של דיונים ארוכים שבהם נשמעו דעות שונות לכאן ולכאן הוחלט על השבתה כללית של מערכת החינוך כולל החינוך המיוחד.

גם במקרה הזה הציבור החרדי מתגלה ביוזמות החסד שלו, כאשר משפחות חרדיות ונערות התגייסו לטובת המשפחות המתמודדות עם ילד או ילדה בחינוך המיוחד.

הפרויקט המדובר הינו 'אימוץ' ילדים מיוחדים למשך שעות הבוקר או יותר, על מנת לאפשר להורים מרווח נשימה בהתמודדות עם הקושי שנפל עליהם בעקבות משבר הקורונה.

את המיזם המבורך מובילה עמותת 'נותנים' הפועלת בעיר מודיעין עילית ומסייעת למשפחות לילדים מיוחדים ובעלי מוגבלויות. בעמותה ציינו כי הם הופתעו לטובה מכמות הפניות של המשפחות והנערות שביקשו להתנדב במיזם.

יש לציין, כי ההחלטה להשבית את החינוך המיוחד לא עברה בשקט וגורמים רבים מתחו ביקורת על ההחלטה שלטענתם היא שגויה, זאת לנוכח העובדה שמרבית הכיתות בחינוך המיוחד הינן כיתות קטנות עם מספר ילדים נמוך מ-10.

ההחלטה של משרד החינוך, יצרה מעמסה עצומה על משפחות שבהם יש ילד מיוחד. ההורים שגם כך נאלצים להתמודד עם הקושי והבלבול של ההחלטה להשבית את מערכת החינוך, מצאו את עצמם מול אתגר כפול ומכופל של ילד שחייב את הסביבה החינוכית אליה הוא רגיל וכל שינוי בסדר היום שלו עלול להוביל לקשיים התנהגותיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי כימך ישראל
בערב פסח חסד לפני הכל

אין על יוסי גרף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו