Aharon Krohn/Flash90

מרן שר התורה הורה: "להתענות בער"ח ניסן חצי יום ולהתפלל תפילת יו"כ קטן"

מרן הגר"ח קנייבסקי במכתב מיוחד לעמך בית ישראל לקראת ערב ראש חודש ניסן: "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, והנה בשנה האחרונה היה הרבה ביטול תורה בעוונותינו הרבים. אב הרחמים יאמר למלאך המשחית די במהרה"

מרן שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א חתם אתמול על מכתב מיוחד לרבבות עמך בית ישראל בעקבות המצב הקשה השורר בארה"ק עם התפשטות נגיף הוקורה: "אמרי' ביבמות ס"ג א' אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, והנה בשנה האחרונה היה הרבה ביטול תורה בעוונותינו הרבים, לכן על כל אחד ואחד להתחזק בכל כחו ולהשתדל להרבות בלימוד התורה, ובכוחה להגן ולהציל מכל מרעין בישין".

מרן שר התורה פסק כי יש לעשות את יום רביעי הקרוב, ערב ראש חודש ניסן, יום צום ותפילה: "עוד היו מייעצים לעת הזאת להתענות בער"ח ניסן חצי יום ולהתפלל תפילת יו"כ קטן, ועיקר התענית הוא התפילה, והקב"ה יאזין לשוועתנו ויאמר לצרתנו די וישלח רפו"ש במהרה לכל חולי עמך ישראל".

מרנן גדול הדור מזכיר כי, "הרוצה להתענות כל היום או חצי יום יזכור לקבל התענית ביום שלישי הבעל"ש בתפילת המנחה ויוכל לומר עננו במנחה ביום רביעי, בדיעבד אפשר לקבל עד הלילה, ויש מתירין גם בלילה. המתענה חצי יום בלי קבלה אינו יוכל לומר ענינו, אבל יש גם בזה זכות. אפשר לומר בשעת קבלה "בלי נדר" או עד שארצה (אך אם לא יתענה עד אחרי תפילת המנחה לא יאמר עננו)".

ומרן מסיים: "ואב הרחמים יאמר למלאך המשחית די במהרה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו