David Cohen/Flash90

"השכר גדול יותר": זמן הקיץ נפתח בחסידות גור במסר מיוחד מהאדמו"ר

היום נפתח 'זמן קיץ' לאלפי בחורי ישיבות גור, כאשר דברי הפתיחה מועברים באמצעות קווי הטלפון לבחורים. בדברים ששיגר באורח נדיר כ"ק מרן האדמו"ר למעמד אמר: "מן השמים רוצים בתקופה זו שילמדו תורה שלא במקומן" • השיחה המלאה

הרה"צ נחמיה אלתר שליט"א מביא את דברי אביו כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א


הרה"צ שלמה צבי אלתר שליט"א בן כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א


המשא המרכזי – הגאון רבי משה חיים דנדרוביץ שליט"א ראש ישיבת שפת אמת וחבר וועדת החינוך


בשעות הצהריים המוקדמות נערך מעמד פתיחת הזמן לאלפי בחורי ישיבות גור בארץ כאשר בהתאם להנחיות משרד הבריאות ממשיכים בחורי הישיבות בחסידות ללמוד מהבתים באמצעות קווים טלפוניים ומרחבים קוליים. מעמד הפתיחה הועבר גם הוא באמצעות הטלפון בשידור חי והנואמים נשאו את הדברים איש איש ממקומו. בשיאו של המעמד שיגר כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א באורח נדיר דברי ברכה וחיזוק לרגל תחילת הזמן כשהם מועברים על ידי בנו הגר"נ אלתר שליט"א.

בפתח הדברים הביא הגה"צ רבי נחמיה אלתר שליט"א בנו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א את דברי הרבי לבחורים עם פתיחת הזמן: "הרבי ציטט את המדרש (שהש"ר ח פ' י) "הלומד תורה בצער נוטל אלף, שלא בצער מאתים נוטל בשכרו, ממי את למד משבטו של יששכר ומשבטו של נפתלי, שבטו של נפתלי ע"י שהיו עוסקים ולומדים תורה בצער נטלו שכר אלף וכו' אבל שבטו של יששכר על ידי שהיו למדין תורה שלא בצער נטלו שכר מאתים וכו'".

"הלומד תורה שלא במקומו נוטל שכר אלף, ובמקומו נוטל שכר מאתים, וממי את למד משבטו של יששכר ומשבטו של נפתלי, שבטו של נפתלי על ידי שהיו למדין תורה שלא במקומן נטלו שכר אלף וכו', אבל שבטו של יששכר על ידי שהיו למדין תורה במקומן נטלו שכר מאתים".

הרבי התייחס למצב הנוכחי כאשר לא ניתן לפתוח את עולם הישיבות כתקנו ואמר: "אברכי הכוללים ובחורי הישיבות רגילים תמיד ללמוד תורה במקומם, בכוללים ובישיבות, אכן מן השמים רוצים בתקופה זו, שילמדו תורה שלא במקומן. אי אפשר ללמוד יחד בכוללים ובישיבות. ויש רבים ששינוי זה גורם להם להיות עוסקים ולומדים תורה בצער".

"אבל גם בעת הזאת צריכים להתחזק בלימוד התורה, ויש לדעת שהשכר על כך גדול יותר, גם ברוחניות ובקנין ודבקות בתורה. ואם תמיד מובטח ללומדי התורה "יגעתי ומצאתי" (מגילה ו:), בודאי כשמתייגעים ונוטלין שכר אלף, יש סיוע גדול למצוא ולהשיג יותר".

"וכאשר עוסקין בתורה כשבטו של נפתלי שעסקו בה בצער ושלא במקומן" בירך "יעזור השי"ת שיהיו כולם בכלל ברכת "נפתלי שבע רצון ומלא ברכת ה'", שיזכה כל אחד למנוחת הנפש, להיות שבע רצון בכל מצב שהוא, וע"י זה יהי' כלי מחזיק ברכה, מלא ברכת ה', ברוחניות ובגשמיות".

לאחר מכן נשאו דברים בן האדמו"ר הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר שליט"א והגאון רבי משה חיים דנדרוביץ שליט"א ראש ישיבת 'שפת אמת' וחבר וועדת החינוך של החסידות.

כזכור כפי שדווח כאן ב'חדשות JDN' לראשונה, היום (ראשון) נפתח 'זמן קיץ' לאלפי בחורי הישיבות של חסידות גור באמצעות קווי הטלפון זאת לאחר שנערכו דיונים רבים על צורת ההפעלה וחיזוק הקשר בין המחנכים לתלמידים. לבסוף נקבע כי יימסרו שיעורים באופן חי דרך הטלפון ויהיה ניתן לשאול תוך כדי על ידי לחיצת מקש. כמו כן המשגיחים והמחנכים הונחו לעמוד בקשר רציף עם תלמידיהם וועדת החינוך תפקח שהדבר אכן מתבצע ותסייע בכל מה שיידרש.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד
אולי שכל הישיבות הליטיאות
והספרדיות לאמץ את הרעיון

ל

אשרי הדור שהצדיקים שרוי בתוכו!! ראה הקב"ה שצדיקים מועטין עמד ושתלן בכל דור ודור

מחזק מאוד! מרגש!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו