קריקטורה אנטישמית עם הכיתובים: זו המגפה היהודית, לא הסינית. צילום: מתוך דו"ח קנטור

דו"ח: מגפת הקורונה הולידה גל חדש וייחודי של אנטישמיות ברחבי העולם

בין שוגי האנטישמיות החדשים: ראייתם של יהודים חרדים בארה"ב כ"מפיצי הווירוס", השיא הוא שלט בהפגנה בארה"ב: "בתי הכנסת סגורים – תאי הגזים פתוחים". עוד בדו"ח: תיאוריות הטוענות כי המוסד יצר את הנגיף ומיתוסים מהמגפה השחורה

מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה בימינו בפקולטה למדעי הרוח של אוניברסיטת תל אביב מפרסם היום דו"ח מיוחד: סיכום של תופעות אנטישמיות בכל העולם המקושרות למגפת הקורונה. הדו"ח מסתמך על מאות דיווחים ממוקדים שונים בעולם שהתקבלו בחודשים האחרונים (מרץ–יוני) ברשת הבינלאומית שהוקמה על ידי מרכז קנטור לפני שנים אחדות, ובה כ-60 משתתפים ששולחים מידע שוטף על אנטישמיות בעולם. חבר הרשת סמי אפל מוונצואלה תיאם את איסוף החומר.

אנטישמיות הקורונה באה לידי ביטוי באזורים נרחבים בעולם: חלק ניכר ממנה מגיע מארצות הברית ומארצות המזרח התיכון, כמו איראן, טורקיה והרשות הפלסטינית, אך גם מאירופה ומדרום אמריקה. בעוד שבארצות הברית ההאשמות מגיעות בייחוד מן הקבוצות המטיפות לעליונות הגזע הלבן ונוצרים אולטרה-שמרנים, והן מופנות כלפי יהודים בכלל ויהודים חרדים בפרט, הרי שבמזרח התיכון ההאשמות מופנות כלפי ישראל, הציונות והמוסד, כמי שהמציאו, יזמו והפיצו את הנגיף וירוויחו הון עתק מתרופות וחיסון שהם כבר רוקחים.

בעולם המערבי הגורם המרכזי שמקדם את השיח האנטישמי הינן קבוצות מהחברה האזרחית המתאפיינות באידאולוגיה מגוונת, כאשר במזרח התיכון חלק מהמשטרים עצמם מקדמים את השיח האנטישמי.

הפגנה בארה"ב המחזירה למרכז השיח האנטישמי את עלילות הדם על "היהודים מפיצי המגפות"

למרות שהחומר מגיע מכיוונים ומגופים שונים ומגוונים, יש בו מוטיבים משותפים רבים: אנטישמיות קלאסית, כמו שיבה לעלילת הרעלת הבארות בזמן המגיפה השחורה, כמו קריקטורה שהופצה בצרפת ובה מוצגת שרת הבריאות לשעבר, יהודייה, כשהיא מרעילה באר בשמחה.

אנטישמיות כלפי חרדים בארה"ב: ראייתם של יהודים חרדים – בעיקר בארה"ב – כמפיצי הווירוס, מפני שאינם שועים לתקנות, ורואים עצמם כרגיל מחוץ לחוק המחייב את כולם; ואם הם נדבקים – זה משום שהם דחו את תורתו של ישו בשעתו וצלבו אותו.

גרסה מודרנית של 'הפרוטוקולים של זקני ציון': היהודים שואפים תמיד להשתלט על העולם, והפעם יעשו זאת על ידי הפצת הנגיף המערער את הכלכלה והחברה, והכנת חיסון ותרופה שיימכרו בעולם כולו ברווח עצום.

טענות שמופצות באיראן ותורכיה שהציונים, בשיתוף עם ארה"ב, הם מקור המגיפה, וירוויחו ממנה כאשר במזרח התיכון ימותו מוסלמים באלפיהם, ואיראנים בפרט. פרשנויות נוספות בשיח המוסלמי רואות בנגיף הקורונה עונש ל'אויבי האסלאם', הכוללים מגוון רחב של אומות. התעמולה האיראנית האנטי-ישראלית והאנטישמית מופצת גם לקהל דרום אמריקאי דרך ערוצי טלוויזיה בספרדית.

קריקטורה אנטישמית – חייל ישראלי חונק פלסטיני ושוטר אמריקאי חונק אדם שחור (צילום: מתוך דוח מרכז קנטור)

האשמה מתמדת של ישראל וצה"ל בהפצה בכוח של הנגיף בקרב הפלסטינים, ובמיוחד בקרב האסירים בבתי הכלא הישראליים, וזאת מבלי להתייחס כלל לעובדות: עד כה נפטר רק אדם אחד מקורונה ברשות הפלסטינית ובעזה.

עיוות מושגים הקשורים לשואה בשלל דרכים: הגבלות הקשורות למדיניות בלימת הקורונה מושוות למדיניות של המשטר הנאצי; הסגר נמשל לסגר בגטאות, והשחרור ממנו נקשר לסיסמהARBEIT MACHT FREI; הביטוי ״לא מחוסן״ מופיע במקום המילה ״יהודי״ באמצעות הטלאי הצהוב שעונדים המפגינים כנגד מדיניות חיסון כדי לרמוז שמי שאינו מחוסן גורלו דומה לזה של יהודי נרדף בגרמניה הנאצית ומי שכועס על מתנגדי החיסונים רואה אותם כמפיצי מחלות כמו היהודים. התופעה התרחבה, עד כדי כך שבמינכן אסרו על טלאי צהוב בהפגנות.

שער הכניסה לאושוויץ ועליו המלים "החיסון משחרר", במקום "העבודה משחררת". בפנים מוצגת תמונתו של ביל ג'ייטס ודמות יהודית כמי שמרוויחים הון מהמגפה

הביטוי HOLOCOUGH – שילוב של שואה עם שיעול שנפוץ ברשתות החברתיות ובמיוחד בקרב הנאו-נאצים ופעילי העליונות הלבנה. לפי פרשנות מסוימת השיעול הוא אמצעי שנוקטים יהודים כדי להזיק לגזע הלבן. בנוסף, הספקנים טוענים כי אין כלל מגפה והמתרחש הוא חלק ממזימה יהודית-ציונית לשלוט על העולם. קריאות ישירות לפגוע ביהודים על ידי הפצת הנגיף בקרבם (לדוגמה: החרוזים ״ "If you have the bug, give a hug. Spread the flu to every Jew). השיא הוא שלט בהפגנה בארה"ב: 'בתי הכנסת סגורים – תאי הגזים פתוחים'.

רצח גורג' פלויד בארה"ב: מאז הרצח תפסו מטיבים אנטישמיים נוספים את מרכז הבמה, וביניהם האשמה שסוחרי העבדים ששלחו את השחורים לאמריקה היו יהודים, שמשטרת ישראל מאמנת את משטרת ארה"ב ולכן היא אכזרית וגזענית, ושהשחורים והפלשתינאים חולקים גורל קשה דומה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עצוב מאד
אבל אולי כשלא יהיה אנטישמיות בישראל נגד החרדים תיפסק האנטשמיות בעולם נגד היהודים.

ימח שמם נאצים מזרע עמלק סופם קרוב

ימח שמם של כול הגויים, אבל זה לא סתם יש עלינו אנטישמיות בעולם, מידה כנגד מידה איך שעם ישראל מתנהג לבני עמו החרדים אז ככה העולם מתנהג אלינו!!!

כולם יודעים שהאנטישמיות ההכי גדולה היא פה בארץ בשקט בשקט ע"י ביבי וחבריו למשרד הבריאות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו