צילום: אברומי ברגר

בית הדין של הגרש"א שטרן: לא להיבדק ביום שישי ואסור לענות לטלפון בשבת

בית הדין לענייני רפואה בפסק כי אין לבצע בדיקת קורונה בימי שישי מחשש לחילול שבת, למעט אלו המוגדרים בקבוצות הסיכון, וכן לא לענות בשבת רק באישור מיוחד ממורה הוראה. אך מבהירים: "אלו החשים בתסמינים כלשהם, צריכים לשהות בבידוד"

בית הדין לענייני רפואה של הגאון רבי שמואל אלעזר שטרן שליט"א מפרסם הוראה כי אין לבצע בדיקת קורונה בימי שישי מחשש לחילול שבת, למעט אלו המוגדרים בקבוצות הסיכון. עוד מורים הדיינים שלא לענות בשבת לשיחות טלפון אלא בהוראה מיוחדת ממורה הוראה מוסמך – כך נודע ל'חדשות JDN'.

בפסק הדין שיצא מטעם הבית דין לענייני רפואה של הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א מגדולי הפוסקים ורב מערב העיר בני ברק, כותבים הדיינים: "הננו לעורר בזה, כי על פי דעת תורה, יש להימנע מלבצע בדיקות בימי שישי, בכדי למנוע חילול שבת שלא לצורך, למעט אלו הנמצאים בהגדרה של 'קבוצות סיכון', מבחינת הגיל, ואו המצב הבריאותי, באם ישנה הוראה אחרת מרופא, לאלו שאינם בקבוצות סיכון, יעשו שאלת חכם".

עוד פוסקים הדיינים "כמו כן, אין לענות בשבת לשיחת טלפון, אלא בהוראה אישית ומיוחדת מרב או מורה הוראה מוסמך. הנהלת קופות החולים התבקשו, לתגבר בימי ראשון את מערך הבדיקות באופן נרחב, לרווחתם של ציבור החרדים לדבר השם שומרי תורה ומצוות". "בהזדמנות זו" מוסיפים הדיינים "עלינו לשוב ולהדגיש, כי אלו החשים בתסמינים כלשהם, צריכים לשהות בבידוד עד לבירור מצבם הבריאותי".

כזכור, רבני בית הדין פסקו לאחרונה לאחר התייעצות עם אנשי רפואה מומחים, כי אין לעשות בדיקת קורונה בטרם התסמינים קיימים לכל הפחות 48 שעות ברציפות. פסק הלכה זה מגיע בעקבות הבהלה הגדולה סביב ההדבקה בנגיף הקורונה כאשר רבים ממהרים ללכת ולערוך בדיקה לגילוי הנגיף.

במכתב שפרסמו חברי בית הדין נכתב כי "לאחר התייעצות ובירור עם אנשי הרפואה, אודת אלו החוששים לשלום בריאותם, וחשים שלא בטוב, ושאלתם בפיהם האם עליהם להיבדק בהקדם, מחשש הדבקה בנגיף רח"ל".

"הננו להבהיר בזאת" כותבים חברי בית הדין "כי אין לפנות לבדיקה אלא לאחר 48 שעות לכל הפחות, שבהם חום גופם הינה מעל 38 מעלות, או מתחילת הסימפטומים". כמו כן מוסיפים חברי בית הדין כי בשעות בהם מופיעים התסמינים, עליהם לשהות בביתם, ויזהרו מלגשת בקרבת אנשים, וכן לא ילכו לבית הכנסת ולשאר מקומות ציבורים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכותרת מטעה, הרב רק הגביל את ההיתר הגורף שניתן על ידי רבנים אחרים, אבל גם הרב טוען שיש לשאול חכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו