גדו"י בשל העלייה בתחלואה: "המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות"

בעקבות ההחמרה בהתפשטות נגיף הקורונה יוצאים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א במכתב חיזוק מיוחד. במכתבם הם מורים להתחזק בעסק לימוד התורה שהיא מגנא ומצלא, כמו כן הם מורים להישמע לכללי הזהירות

בשל ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה יוצאים גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א במכתב חיזוק מיוחד בו הם מורים להתחזק בשמירת קדושת בתי הכנסת, בשמירה על הנחיות גורמי הרפואה, ובחיזוק בעסק התורה שהיא מגנא ומצלא, במכתבם הם אף מורים לומר פרקי תהילים לאחר התפילות.

במכתב שפורסם הבוקר (שלישי) כותבים גדולי ישראל: "לרבנן ותלמידהון וכל יושבי הארץ, כאשר מן שמיא הוחמר נגע הקורונה בעוה"ר, ובוודאי צריכים להתעורר מזה ולהתחזק כל אחד במה שליבו יודע מרת נפשו, ובפרט לשמור על קדושת בתי כנסיות ובתי מדרשות".

עוד כותבים מרנן שר התורה וראש הישיבה: "גם יש לזכור כי בעת הזאת, המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, חמירא סכנתא מאיסורא, וחלילה להתרפות בזה". בנוגע ללימודים בהיכלי הישיבות ומוסדות התורה כותבים גדולי ישראל: "והזכות הגדולה היא מה שהיכלי הישיבות ומוסדות החינוך שוקדים על תלמודם כפי מה שאפשר, ובלי חשש סכנה אי"ה, ובוודאי תורה מגנא ומצלא, וראוי לשמור ולהתחזק בזה לזכות ולשמירת עם ישראל".

"ומן הראוי כי לעת הזאת ישתדלו לומר פרקי תהילים אחר התפילות, להעתיר ולחלות לרבו"ע שיסיר מעמנו את הרעה הזאת. ובזכות התורה והחיזוק, נזכה לסייעתא דשמיא לרפואה ובריאות לכל עמ"י בכל אתר ואתר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו