צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הכותל: ימשיכו במתכונת של 20 מתפללים בכל מתחם ברחבה החיצונית

הקרן למורשת הכותל: בהתאם לסיכום עם המל"ל ובאישור הממשלה תפילות ברחבת הכותל המערבי יוחרגו וימשיכו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה ברחבת הכותל החיצונית

בהתאם לסיכום בין המלל לבין הקרן למורשת הכותל המערבי ובאישור הממשלה תפילות ברחבת הכותל המערבי יוחרגו וימשיכו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה ברחבת הכותל החיצונית – כך נמסר מהקרן למורשת הכותל. "הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת מפוקדי הכותל להמשיך להקפיד ולשמור על ההנחיות לטובת בריאות כלל הציבור", נמסר.

ניצב (בדימוס) אריק יקואל, ראש הצוות המייעץ לשר לביטחון הפנים לנושא חרדים, יצא מוקדם יותר בפנייה מיוחדת לציבור המתפללים בבתי הכנסת לקראת שבת: "לאור המצב הוחמרו הנחיות משרד הבריאות. על פי ההנחיות החדשות שנכנסו לתוקף היום, מותר לקיים מניינים בתוך בתי הכנסת תחת מגבלה של עד 10 אנשים בלבד. במרחבים הפתוחים ההתאספות מותרת עד 20 אנשים בלבד".

יקואל מסביר כי "גם הפרדה בתוך בית הכנסת באמצעות מחיצות, יריעות ניילון וכדומה אינה משנה את ההנחיה ואינן מתירות התכנסות של יותר מעשרה מתפללים במקום סגור. יש להחמיר בפיקוח נפש ומי שיכול, יעדיף להתפלל במרחבים הפתוחים. כמוכן, יש להימנע מתפילה במניין שאינו שומר על כללי הבטיחות".

כזכור, אמש הוחלט בישיבת הממשלה כי מנכ"ל משרד הבריאות יחתום על צו איסור התקהלות המאפשר מפגש של עד 10 אנשים במרחב סגור ועד 20 אנשים במרחב פתוח (למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות). ההחלטה תכנס לתוקף החל מהיום (שישי) בשעה 17:00.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו