צילום: שוקי לרר

על ענייני 'תשעת הימים' ומנייני החצרות: ההוראות של הפוסק הגרי"א דינר

רב מרכז בני ברק הגאון רבי יהודה אריה דינר הביא בשיעורו הקבוע מספר הכרעות ממרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט"א בהם לגבי עטיית מסיכות חדשות בתשעת הימים, האם מנייני החצרות נחשבים למניין ארעי וכמה מתפללים צריך בכל קפסולה בבית כנסת

בשל המצב השורר בארץ הקודש יצא הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א והורה מספר הלכות בענייני הזמן כפי שקיבל ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, בין ההוראות פסק שמותר ללבוש מסיכה חדשה בתשעת הימים כיוון שאין בכך כל חשיבות.

לעניין אמירת ברכת 'מגן אבות' בליל שבת אמר הגרי"א דינר: "בעקבות שכבר כמה חודשים שאנחנו מתפללים בחצרות וזה לא נראה שזה עתיד להיגמר, יש לומר בליל שבת ברכת מגן אבות כיוון שזה כבר לא עראי".

עוד הורה בשמו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כי לעניין כיבוס מסכה בתשעת הימים לאלו המעונינים ללבוש מסכה
נקייה, אין כל בעייה לכבס מסכות אלו בתשעת הימים, וכן אין בעייה ללבוש מסכה חדשה כיוון שאין בזה כל חשיבות.

לעניין עשיית סיום מסכת לקטן שלמד עם אמו עקב המצב שהילד היה בבית כל הזמן עם בשר ויין פסק שר התורה שליט"א שאין נפק"מ עם מי למד, כיוון שסוף סוף הם למדו וגמרו משהו, ווודאי יש על זה שמחה, ואפשר לעשות סיום עם בשר ויין.

עוד אמר הגרי"א דינר שליט"א כי לעניין תפילה בבתי כנסיות בקפסולות המחולק עם מחיצות מניילונים ע"פ הוראות משרד הבריאות האם יש צורך שיהיה בכל קפסולה עשרה, השיב שר התורה שאין צורך כיוון שזה כלל לא לשם מחיצה וזה כמו חלק מהריהוט, כמו בימה שיש שיושבים לפני הבימה ויש אחרי ולא שמענו שזה מחיצה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מותר ללבוש מסיכה, כיון שאין לזה שום חשיבות, ואינו מועיל כלום, ואינה אלא חתיכת בד בעלמא, לא מועיל לשום הצלה ממגיפה, הכל שטויות, והוכחה לכך, כי מרבית מדינות העולם קבעו כן בחוק רק בחללים סגורים ולא במרחבים הפתוחים, ואחרי רבים להטות, ורק מדינה קטנטונת כמדינת ישראל הורו להחמיר, ואין זה כלום, מותר ללבשו מתי שרוצים ומותר להסירו מתי שרוצים, ומותר להכניסו בשירותים עם שאר הלכלוך, ומותר לעטות בו בימי פורים וכו' וכו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו