טסלר עם האדמו"ר זצוק"ל

הח"כ ספד לאדמו"ר בכנסת: "מגדלור של תורה, חסד ואהבת האדם באשר הוא" • צפו

ח"כ יעקב טסלר נשא במליאת הכנסת דברי הספד להאדמו"ר מסדיגורה זצוק"ל: "דמותו המאירה האירה פנים לכל הסובבים ובאצילותו המיוחדת ידע לחבר בין כל חלקי העם, וכאב את הקיטוב והשיסוע בעם ישראל. בכל עת חשב איך ניתן לחוות את הקרעים ולחבר בין כל השכבות, "כי כולנו עם אחד" היה אומר"

ח"כ יעקב טסלר נשא במליאת הכנסת דברי הספד להאדמו"ר מסדיגורה זצוק"ל: "היום אנו מציינים את סיום ימי השבעה על פטירתו של חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מרן האדמו"ר מסדיגורה, זכר צדיק וקדוש לברכה, שנפטר בדמי ימיו לאחר מחלה קשה, אתה התמודד בשנים האחרונות".

"האדמו"ר זצ"ל היה נצר לשושלת המפוארת של חסידות רוז'ין. במשך שנות הנהגתו המועטות היווה האדמו"ר מגדלור של תורה, חסד ואהבת האדם באשר הוא. הוא ידע לגעת בנפש של כל אחד ואחד, והייתה לו חוכמה מיוחדת איך לחדור ללב האדם, להבין ללבו ואת העובר עליו, ולשמש משענת גב לכל אלה שבאו בשעריו".

"מלבד היותו גדול בתורה ותלמיד חכם מופלג, שימש האדמו"ר אב רוחני לחסידיו ולאלפי בני היהדות החרדית בכל העולם. הנהגתו הייחודית התאפיינה בהיותו קשוב וער לזולת. הביט על אתגרי הזמן במבט רחב ומפוקח והתווה לכל אחד את הדרך המתאימה לו במאור פנים ולב רחום, כמאמר הפסוק במשלי "חנוך לנער על-פי דרכו". דמותו המאירה האירה פנים לכל הסובבים ובאצילותו המיוחדת ידע לחבר בין כל חלקי העם, וכאב את הקיטוב והשיסוע בעם ישראל. בכל עת חשב איך ניתן לחוות את הקרעים ולחבר בין כל השכבות, "כי כולנו עם אחד" היה אומר".

"בשנים האחרונות, למרות מחלתו הקשה, חיזק ועודד את כל הסובבים והרעיף עליהם כללי אמונה וביטחון. וגם בתקופה בה שהה בחוץ-לארץ לטיפולים המשיך בסדר-יומו העמוס והנהיג את חסידיו בעצה ובתושייה. פטירתו של מנהיג בעם ישראל מחייבת אותנו כציבור וכשליחי ציבור להתבונן בהנהגתו וללמוד מהליכותיו הייחודיות. לצערנו, תקופת הנהגתו הייתה לזמן קצר, אך הרושם והחותם שהשאיר לנו לא ישכח. אין יותר מתאים מתקופה זו ללמוד מסובלנותו לכל אדם ולהוות דוגמה של חיבור ואהבה בעם ישראל. זכותו תגן עלינו ועל כל עם ישראל", חתם הח"כ מיהדות התורה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו