האדמו"ר מויז'ניץ בקבלת קהל בערב ראש השנה. צילום: ארכיון

אלול בחצרות החסידים: סדרי ה'קבלת קהל', המסעות וה'קוויטלא'ך' • פרויקט מיוחד

הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו: אמצע חודש אלול וכלל האדמורי''ם מקיימים סדרי 'קבלת קהל' מיוחדים לצאן מרעיתם לקראת ה'ימים הנוראים'. בשיא התקופה יצא יעקב מלמד לעקוב מקרוב אחר השינויים והחידושים והוא מגיש הצצה מיוחדת למנהג הקדום בהם החסידים עולים למנהיגם הרוחני להתברך בברכת השנים

כמידי שנה בשנה, חודש אלול בחצרות החסידים הוא חודש מיוחד כאשר כ"ק מרנן האדמורי"ם שליט"א מקדישים שעות רבות במהלך הימים הללו לקבל את צאן מרעיתם להתייעצות, לקבלת פתקאות בקשה המכונים 'קוויטלא'ך', ובפרט להתברך בברכת השנים ימים קודם פרוס השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

זר כי ייקלע בימים אלו לחצרות הקודש בכל מקום ומקום יראה תכונה רבתית בקרב החסידים, מודעות ענק מכסים את קירות בתי המדרש של החסידויות המבשרות על זמני וסדרי ה'קבלת קהל', ונדמה כי עיני החסידים כולם נשואות לימים הללו, ימים אשר הם זוכים להתברך ממנהיגם הרוחני לקראת ה'ימים הנוראים'.

אם בכל שנה ושנה, סדרי ה'קבלת קהל' היו כרוכים במחשבה תחילה למען הסדר הטוב, השנה המלאכה קשה שבעתיים זאת בצל המשך התפשטותה של נגיף הקורונה, החשש מפני סכנת הנגיף, הצריך את גבאי מוסדות החסידויות למצוא מתווה מסודר למען החסידים שלא יינטל מהם זכות זו.

וכך, שבועות בודדים ליום ראש השנה יצאנו כאן ב'חדשות JDN' להתחקות אחרי סדרי ה'קבלת קהל' בחצרות הקודש והאדמורי"ם, ואנו מגישים בפניכם את המפה המלאה, עם הסדרים והזמנים, ובעיקר השינויים הרבים שנוצרו השנה בעקבות מגבלות הקורונה.

חצר הקודש באיאן: כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א יקבל את אלפי חסידיו בימים אלו לברכה ועצה לקראת ה'ימים הנוראים'. סדרי ה'קבלת קהל' מתקיימים ב'קלויז' של החסידות ברחוב מלכי ישראל בירושלים לשם מגיעים כלל החסידים.

בכדי לשמור על הסדר הטוב, סדרי ה'קבלת קהל' מתחלקים לפי ימים ולפי סדר האלף בית, כך שבכל יום מגיעים מספר מסויים של אנשים לפי שמות משפחותיהם. לדוגמא: ביום שלישי יוכלו להיכנס לאדמו"ר החסידים ששם משפחתם הוא מאות ו' עד אות כ'.

האדמו"ר מביאלא ב"ב מקבל 'קוויטלא'ך' מחסידיו

חצר הקודש ביאלא: כ"ק האדמו"ר מביאלא שליט"א מקיים בימים אלו את סדרי ה'קבלת קהל' לחסידיו כמידי שנה בשנה בערב ימי הרחמים והסליחות. מאות החסידים פוקדים את מעונו ומתברכים בברכת השנים.

השנה האדמו"ר שליט"א שוהה בימים אלו במעונו שביישוב מעלה עמוס וכלל החסידים מגיעים למקום שם נערכים סדרי ה'קבלת קהל' בכפוף להנחיות הזהירות. ייתכן מאוד שבשבוע הבא יגיע כ"ק האדמו"ר מביאלא שליט"א לירושלים שם יקבל את חסידיו המתגוררים במקום לברכה ועצה.

חצר הקודש ביאלא ב"ב: כ"ק האדמו"ר מביאלא בני ברק שליט"א עורך בימים אלו סדרי 'קבלת קהל' לחסידיו לקראת ה'ימים הנוראים' הבאים עלינו לטובה. האדמו"ר שליט"א מקבל את קהל חסידיו כמידי שנה בשנה בחדרו שבבתי המדרשות של החסידות ברחבי הארץ.

השבוע הגיע כ"ק האדמו"ר שליט"א לחדרו שבבית המדרש של החסידות בירושלים שם קיבל את חסידיו שהגישו 'קוויטלא'ך' לקראת ימי הרחמים והסליחות. עד לראש השנה צפוי האדמו"ר להגיע לבתי המדרשות של החסידות באלעד, ביתר עילית גבעה א', וביתר עילית גבעה ב'. בשל נגיף הקורונה הרבי מקבל את חסידיו בפריסה רחבה יותר של ימים.

חצר הקודש בעלזא: מידי שנה בשנה היה כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א מתחיל לקבל את המוני החסידים לברכה ועצה כבר החל מכ"א אב יום היארצייט לכ"ק האדמו"ר מהר"א מבעלזא זיע"א, אלא שהשנה בעקבות נגיף הקורונה סדרי ה'קבלת קהל' טרם התחילו. על פי המסתמן בימים הקרובים יקבלו החסידים הודעה עם הפרטים המלאים.

חצר הקודש גור: כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א מקבל את חסידיו לברכה ועצה כבר מספר ימים, סדרי ה'קבלת קהל' נערכים בחדרו שבמבנה החסידות בירושלים, כאשר אלפי החסידים זוכים להכנס ולהתברך בברכת השנים.

בשל נגיף הקורונה כ"ק האדמו"ר שליט"א יושב מאחורי מחיצת זכוכית מיוחדת, עוד שינוי משמעותי, בכל שנה החסידים מגישים לאדמו"ר את ה'קוויטלא'ך', אך השנה בשל הסכנה הם משאירים את פתקאות הבקשה בתיבה מיוחדת ולאחר שעות ארוכות שאין חשש הדבקה האדמו"ר שליט"א קורא ומברך.

מידי יום נכנסים בסביבות החמש מאות חסידים כאשר עד לראש השנה כלל אלפי החסידים זוכים להתברך מכ"ק האדמו"ר שליט"א. יצוין כי בשנים עברו היה האדמו"ר יוצא לריכוזי החסידות שם היה מקבל את חסידיו אך בשנים האחרונות הפסיק האדמו"ר מלנהוג כך.

חצר הקודש ויז'ניץ: מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א מקיים בימים אלו את סדרי ה'קבלת קהל' כמידי שנה בשנה, בעקבות נגיף הקורונה החסידים נדרשים לשמור על כללי הזהירות כשגם מרן האדמו"ר שליט"א יושב במרחק ניכר מהחסידים.

רק בשבוע האחרון הגיע האדמו"ר לעיר אשדוד שם קיבל 'קוויטלא'ך' מחסידיו לקראת ה'ימים הנוראים', בשבוע הקרוב עתיד האדמו"ר להגיע לעיר אלעד שם יקבל את החסידים המתגוררים במקום, בהמשך יקבל האדמו"ר אף את החסידים המתגוררים בבני ברק.

על פי התכנית המלאה, האדמו"ר שליט"א יגיע כמידי שנה בשנה לריכוזי החסידות בערים, ירושלים, ברכפלד, עפולה, חיפה וביתר, זאת מלבד ירושלים ובני ברק ואלעד, הכניסה מותנת בהכנת פיתקאות הבקשה מראש, וכך האדמו"ר קורא את כל ה'קוויטלא'ך' בפעם אחת ולאחר מכן עוברים החסידים להתברך ללא הושטת יד כנהוג זאת בעקבות סכנת נגיף הקורונה.

מרן האדמו"ר מויז'ניץ בהגיעו השבוע לקבל את חסידיו בעיר אשדוד. צילום: יוסי לוי

חצר הקודש ויז'ניץ: כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א אשר שהה בחודש האחרון בארצות הברית שב במהלך השבוע האחרון למעונו שברחוב שלמה המלך בבני ברק, בשל כך טרם הודיעו בחסידות את סדרי ה'קבלת קהל' והם עתידים להתחיל ככל הנראה בשבוע הבא.

מידי שנה נוהגים בחסידות להתקבל במעונו של כ"ק האדמו"ר שליט"א ולהתברך בברכת השנים. סדרי ה'קבלת קהל' נמשכים מספר ימים כשבכל יום מגיעים מספר מסויים של חסידים אשר נרשמו לכך מראש.

חצר הקודש סלונים: בחסידות לא נוהגים להיכנס למעונו של כ"ק האדמו"ר שליט"א בערב ה'ימים הנוראים' אלא כלל החסידים משגרים פתקאות בקשה – 'קוויטלא'ך' ממקום מושבם כשזה מגיע למעונו של האדמו"ר.

אך בכל זאת מתקיימים סדרי 'קבלת קהל' לחסידים המתקיימת תחת שמירה קפדנית על כללי הזהירות כאשר כ"ק האדמו"ר מסלונים שליט"א יושב עם הפרדה מוחלטת בינו לבין החסיד ומערכת שמע ממוקמת במקום.

חצר הקודש סערט ויז'ניץ: החל מלפני כשבוע מגיע כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א לריכוזי החסידות בכל רחבי הארץ כשהוא מקבל את חסידיו לברכה ועצה במשך שעות רבות לקראת ימי הרחמים והסליחות.

רק בשבוע האחרון הגיע כ"ק האדמו"ר שליט"א פעמיים לעיר בני ברק, השבוע הגיע האדמו"ר לבית המדרש של החסידות בירושלים וכן לבית המדרש של החסידות באלעד. האדמו"ר מקבל את חסידיו מאחורי מחיצה מיוחדת וכלל החסידים נכנסים כשהם עוטים מסיכות.

חצר הקודש פרמישלאן: כ"ק האדמו"ר מפאמישלאן שליט"א מקבל את קהל חסידיו בימים אלו לעצה וברכה לקראת ה'ימים הנוראים' הבאים עלינו לטובה. בכל שנה כלל החסידים היו עולים למעונו להתברך בברכת השנים.

אלא שהשנה בעקבות התפשטותה של נגיף הקורונה כלל החסידים נאלצים לקבוע תור מראש אצל גבאי האדמו"ר שליט"א, כאשר כולם נכנסים לפי שעה מדויקת כך שלא יווצר מצב שמספר חסידים ימתינו יחד בחדר ההמתנה.

כ"ק האדמו"ר מפאמישלאן שליט"א יושב בחדרו שבמעונו והחסידים מגישים לו את ה'קוויטלא'ך' ממרחק ניכר כשהם אף לא מגישים יד כנהוג וכך ממרחק האדמו"ר מברכך בברכת השנים. כלל החסידים נדרשים להגיע כשהם עטויים במסיכות.

האדמו"ר מצאנז מקבל את חסידיו מאחורי מחיצה מיוחדת במעונו. צילום: א.פ

חצר הקודש צאנז: מידי שנה בשנה היה כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א יוצא בימי האלול לריכוזי החסידות בכל רחבי הארץ בכדי לקבל את אלפי חסידיו לברכה ועצה, האדמו"ר היה מגיע לפי סדר מסוים ומקבל את חסידיו בערים, בני ברק, ירושלים, מודיעין עילית, ביתר עילית ועוד. אלא שהשנה בעקבות נגיף הקורונה האדמו"ר ביטל את מנהגו זה.

סדרי ה'קבלת קהל' מתקיימים במעונו של כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א בקריית החסידות בנתניה שם האדמו"ר יושב מאחורי מחיצה מיוחדת כשהציבור כולו נקרא לשמור על כלל הנחיות הזהירות בקפדנות יתירה.

חצר הקודש קרעטשניף ירושלים: כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים שליט"א מקבל את קהל חסידיו בימים אלה לברכה ועצה לקראת ימי הרחמים והסליחות, האדמו"ר יוצא כמנהגו מידי שנה למספר ערים ברחבי הארץ שם מתגוררים החסידים.

האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים שליט"א צפוי להגיע ולקבל את חסידיו בעיר בני ברק קריית אתא ועוד. במהלך ה'קבלת קהל' מגישים החסידים לאדמו"ר פתקאות בקשה – 'קוויטלא'ך' כנהוג בחצרות הקודש.

חצר הקודש תולדות אהרן: כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א אשר שהה בחודש האחרון בעיר צפת למנוחה כבר קיבל שם את חסידיו לברכה ועצה, כעת עם הגיעו למעונו שבירושלים הוא יקבל את אלפי חסידיו מידי יום ביומו עד לראש השנה.

סדרי ה'קבלת קהל' מתקיימים בחדרו של האדמו"ר במרכז החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים כאשר בכל יום מורשים להגיע מספר מסויים של חסידים לפי סדר האלף בית. במהלך הימים הקרובים יגיע האדמו"ר לעיר בית שמש שם יקבל את מאות חסידיו המתגוררים במקום לברכה ועצה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך ה עדיין יש שפויים בעולם…לא כולם השתגעו מהקורונה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו