כאוס מוחלט: מאות חסידי ברסלב תקועים בגבול בלארוס – אוקראינה • צפו

מאות חסידים שוהים כבר למעלה מיממה בגבול בלארוס - אוקראינה כאשר חיילים אוקראינים חוסמים בגופם את המעבר לגבולות המדינה. במקום שוהים חסידים רבים כולל נשים וילדים קטנים עם מעט מים ומזון. אחד מהחסידים שבמקום אומר ל'JDN' "כאוס מוחלט, אף אחד לא דואג לנו"

מאות חסידי ברסלב שהמריאו בשבוע האחרון מישראל לבלארוס בתקווה כי הם יצליחו לעבור את הגבול לאוקראינה שוהים בגבול כבר למעלה מעשרים וארבע שעות כשעשרות חיילים אוקראינים חוסמים את הגבול בגופם זאת לאחר שבלארוס נתנה אישור יציאה מגבולותיה.

ל'חדשות JDN' נודע כי מאות חסידי ברסלב בהם נשים וילדים קטנים, הגיעו בשבוע האחרון בדרכים לא דרכים לבלארוס, שם על פי המידע שהגיע לידיהם ישנו גבול עם אוקראינה כשהם מקווים להצליח לעבור את הגבול זאת לאחר שאוקראינה הודיעה על איסור כניסת זרים למדינה מה שגרם לביטול טיסות ישירות.

ואכן, החל מאמש (שני) בשעות הבוקר החלו מאות החסידים לנהור לעבר הגבול, בתקווה שהם יוכלו לעבור אותו ולהיכנס בשערי אוקראינה ומשם תהיה הדרך קצרה לאומן ויזכו הם להשתטח על ציון רבם הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א בראש השנה כפי שהורה לחסידיו טרם פטירתו.

לאחר דין ודברים עם רשויות בלארוס ניתנה הרשות והם יצאו מגבולות המדינה אלא ששם המתינה להם הפתעה לא נעימה בעליל, כאשר עשרות חיילים אוקראינים הגיעו לחסום את הכניסה לאוקראינה בגופם. במשך שעות רבות החל מאמש החסידים עדיין נצורים בגבול המדינות עם מעט מזון ומים.

נתן, אחד מהחסידים ששוהה בגבול בלארוס – אוקראינה מספר בשיחה ל'חדשות JDN' כי המצב שם בלתי נסבל, "אנחנו כאן בערך אלפיים איש כבר למעלה מעשרים וארבע שעות עם קצת מים, ופרות, אף אחד לא בא לעזרתנו, אין לנו מה לעשות, האוקראינים מקשיחים עמדות והם לא נותנים שום אופציה להיכנס למדינה, אנחנו כאן תחת כיפת השמים, בקור כבר שעות רבות, כשיש כאן גם נשים וילדים קטנים".

לדברי החסידים הם מפנים אצבע מאשימה לרשויות הממשל בישראל שלא עשו כלום בנוגע למתווה טיסות מסודר לאומן. "היה להם חודשים רבים לתכנן את המבצע הזה" אומר לנו בכיר בחסידות ברסלב "אבל הם חיכו לרגע האחרון, כמו תמיד ואז הודיעו שאין להם מה לעשות יותר, פשוט בושה של התנהלות, אנחנו מאוד מקווים שהמצב כאן בגבול לא יגיע למצב של כאוס וחלילה אף גרוע מזה".

במזכירות ברסלב הארצית מסרו: "מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה. האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית בהוראת רבם".

סגן השר מאיר פרוש אמר על היהודים שמעוכבים בגבול בין בלארוס לאוקראינה: "כאשר קיבלתי את המחזות ממאות רבות של יהודים הנמצאים בגבול שבין בלארוס לאוקראינה בתנאים קשים ומחפירים, מתוך תקווה שיוכלו להיות בראש השנה באומן, הזדעזתי ופניתי למספר גורמי ממשל באוקראינה ושרים בכירים בממשלת ישראל. הבעתי בפניהם חשש שעלול חלילה להתפתח שם משהו שיגמר לא טוב".

ח”כ הרב יעקב ליצמן אמר: “מה שקורה כעת בגבול בלארוס-אוקראינה חייב להדאיג אותנו ועלינו לחתור לפתרון. אסור להתעלם מהמראות הקשים בהן המוני חסידי ברסלב, מבוגרים, צעירים וילדים, מושלכים בגבולות ובצידי דרכים בדרך לאומן ללא תקווה ובאין מתווה מסודר. שוחחתי כעת עם שר החוץ גבי אשכנזי, הדגשתי שיש למצוא מענה מיידי לבעיה הכאובה כי אנו על סף משבר הומניטרי קשה”.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האשמה היחידה בכל זה על שלטון הערב רב בלבד. יש להם מליארדים לטיסות של בילויים וטיסות של פגישות עים ראשי מדינות מכל העולם וכל מיני טיסות ונסיעות אבל לחסידים שרוצים סל הכל רק להתפלל בחג את זה אין להם אפשרות לסדר .

תיקון טעות :
יש שם אנשים שכבר 3 שבועות שם אזל להם האוכל ממש קטסטרופה
אשרינו שיש כאלה אנשים עם מסירות נפש לרב'ה

למה אני לא רואה את הסרטון?

מזכיר תקופות אפלות בחיי העם היהודי – אין ממשלה בישראל

לא עובד

למה לא ניתן לראות את הוידיאו ???

חבל שהגעתם לשם, מה חשבתם שיקרה?

אין מי שיכול לעזור להם מהממשלה ? קורע לב לראות איך הם סובלים !

ותחזינה עיננו בשובכם לציון ברחמים. ואולי עד השנה הבאה תעשו מעשה ותעלו את עצמות הרב'ה שלכם לארץ ישראל כמו שהוא תמיד רצה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו