צילום: קובי גדעון לע"מ

"אסור לנו להיגרר להסתה": ריבלין הגיע להתברך אצל מרן נשיא המועצת • צפו

הנשיא הקביל את פני מרן חכם חכם שלום כהן בביקור חירום בביתו של הרב בכדי להודות לו על קריאתו לחיזוק שמירת ההנחיות בהתמודדות הקשה מול התפשטות הנגיף: "חלילה וחס שבגלל המגפה הנוראה תתפתח כאן שנאת חינם, אנחנו מתפללים שהקדוש ברוך הוא יסיר מעלינו מגפה ושנאת חינם"

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע הערב (חמישי) לביקור מיוחד במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שלום כהן שליט"א על מנת להודות לו על קריאתו לחיזוק שמירת ההנחיות בהתמודדות הקשה מול התפשטות נגיף הקורונה.

מרן ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן אמר לנשיא המדינה ש"את הכל אני עושה עם כאב אך מתוך אחריות ואהבה לעם ישראל". מרן הוסיף ואמר שהוא מתפלל ובוכה כל יום על החולים ועל כל עם ישראל וצריך לקרוא לאחדות עם ישראל ולא לשסות איש באחיו ובזכותה ננצל מהתפשטות המגיפה.

במהלך הפגישה הודה הנשיא לראש הישיבה על פועלו למען שמירת בריאות הציבור והציות להנחיות בקרב המגזר החרדי. "במדינה יהודית ודמוקרטית, קיום היהדות הוא עבורנו צו חיים. ההוראות הן פיקוח נפש ולא חס וחלילה ניסיון לכפות אדם נגד אמונתו. חלילה וחס שבגלל המגפה הנוראה תתפתח כאן שנאת חינם אנחנו מתפללים שהקדוש ברוך הוא יסיר מעלינו מגפה ושנאת חינם".

עוד אמר הנשיא כי הוא מבקש מראש הישיבה שיתפלל על עם ישראל בשעה קשה זו וימשיך לעודד את תלמידיו ואת כל הבאים בקהלו להקפדה על ההנחיות מתוך אחריות וערבות הדדית.

במהלך השיחה שהתקיימה במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה בירושלים הביע הגר"ש כהן את כאב השכינה על כך שהכותל המערבי, שריד בית מקדשנו היה ריק מאנשים ביום כיפור בעקבות הסגר.

הנשיא הוסיף כי "אני רוצה לומר שאסור לנו ואני קורא לכל העם בישראל, אסור לנו להיגרר להסתה אלה כלפי אלה, אסור לנו. צריך לומר, הורידו את הלהבות, אל לכם ביצירת מצב שבו אנחנו נלחמים, אנחנו נלחמים בקורונה, תמיד ידענו להתגבר על כל המאבקים בזכות מנהיגים כמוכם".

צילום: קובי גדעון לע"מ

צילום: יעקב כהן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו