Yonatan Sindel/Flash90

גדו"י לקראת 'שמחת תורה': אפשר לקבוע שלא ינתנו עליות לכל הקהל

גדולי הדיינים בהוראות בשם מרנן ורבנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין: "יש להתאמץ ביותר להתפלל במניינים בשטח פתוח, אפשר שהציבור יעמוד על מקומו ורק נושאי הספר תורה יקיפו ויש לקצר בהקפות, אין לשבת שבת מרעים לקידוש בביהכנ"ס

לקראת חג 'שמחת תורה' ובצל התחלואה הקשה מנגיף הקורונה יוצאים גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א בשורת הנחיות לקראת החג.

במכתב שפורסם על דעתם ונכתב על ידי גדולי הדיינים הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי יהודה סילמן והגאון רבי שריאל רוזנברג נכתב כי "לרגל המצב הקשה מחמת המגיפה נתבקשנו על ידי רבותינו גדולי הדור מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א להעיר ולהזהיר בכמה דברים הנוגעים לשמחת תורה וביקשונו להקדים כי יש לשוב ולהזכיר כי יש להתאמץ ביותר להתפלל במניינים בשטח פתוח".

עוד נכתב במכתב ההוראות כי בסדרי ההקפות בשמחת תורה יש להיזהר מלתת יד זה לזה בעת הריקוד, אפשר שהציבור יעמוד על מקומו ורק נושאי הספר תורה יקיפו ויש לקצר בהקפות. עוד נכתב כי מי שקיבל ספר תורה לידיו, חשוב מאוד לחטא את ידיו מיד לאחר שהעביר את הס"ת לאחר. כמו כן, יש להיזהר לא לנשק בפה את הס"ת (ומעל הס"ת), רק ע"י הפסק של הטלית.

עוד מורים גדולי ישראל כי יש להתרחק זה מזה ככל האפשר ולא להצטופף. כמובן שחיוב עטיית המסכה על הפה ועל האף הוא גם בשעת ההקפות. כמו כן, אין לשבת שבת מרעים לקידוש בביהכנ"ס. יקצרו בקריאת התורה, אפשר לקבוע שלא ינתנו עליות לכל הקהל, אלא רק למניין הקרואים והחתנים, או רק למבוגרים מבין הקהל.

את מכתבם מסיימים הדיינים "ובזכות ההקפדה על 'ונשמרתם' ובזכות שמחת החג ושמחת התורה, ה' יתברך ירחם עלינו ויסיר ממנו חרון אף וכל מחלה וכל תקלה, ולא ישמע שוד ושבר בגבולנו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נעשב כל מה שיגידו לנו מורינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו