יממה לחתונה הגדולה בסאטמאר: מושל ניו יורק הורה לאסור את קיום האירוע

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הוציא צו איסור נגד קיום חתונת בית סאטמאר שצפוייה להתקיים מחר במרכז החסידות בשכונת וויליאמסבורג שבארצות הברית. בחסידות אומרים ל'JDN' כי החתונה גם ככה אמורה להתקיים במתכונת מצומצמת כפי הוראת האדמו''ר לפני כחצי שנה

סוער בניו יורק החרדית: אנדרו קואומו מושל מדינת ניו יורק שבארצות הברית הוציא ביממה האחרונה צו נגד קיום חתונת חסידות סאטמאר שתוכננה להיערך מחר (שני) במרכז החסידות שבויליאמסבורג בהשתתפות אלפים.

ל'חדשות JDN' נודע כי מחר צפוייה להתקיים שמחת החתונה לנכד כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בן לבנו הרה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים שליט"א אב"ד סאטמאר ירושלים, עם בת הרה"צ רבי נחמן כהנא שליט"א בנו של כ"ק האדמו"ר מספינקא שליט"א.

החתונה שהייתה אמורה להתקיים במרכז החסידות בשכונת ויליאמסבורג שבארצות הברית תוכננה למחר, אלא שמושל ניו יורק הוציא צו האוסר את קיום החתונה בהשתתפות אלפים.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר לתקשורת כי "קיבלנו ידיעה שזה קורה. עשינו חקירה וגילינו שזה כנראה נכון", אמר, "תראו, אתם יכולים להתחתן, אתם פשוט לא יכולים להתחתן עם 10,000 איש בחתונה שלך".

גורמים בכירים בחסידות סאטמאר אומרים ל'חדשות JDN' כי כך או כך עריכת החתונה תוכננה מראש להתקיים במתכונת מצומצמת יותר, כפי שנקבע על ידי כ"ק האדמו"ר שליט"א לפני כחצי שנה. גם במודעות שפורסמו בחסידות ציינו כי סעודת החתונה תתקיים למחותנים וקרובי המשפחה בלבד ללא השתתפות המוני החסידים.

מזכיר החסידות חיים יעקובוביץ שיגר מכתב לרשויות בו הוא כותב כי החתונה צפוייה להתקיים באופן מצומצם וחבל שהם לא דיברו איתם לפני פרסום האיסור. במכתבו כותב מזכיר החסידות: "בנוגע לחתונה הקרובה של נכדו של הרבי הגדול חתונה היא תמיד חגיגה משמעותית, חתונות במשפחת האדמו"ר הגדול הן חגיגות מצופות במיוחד לקהילה בהשתתפות אלפי אנשים".

"עם זאת" מוסיף מזכיר הקהילה "עם התחשבות בתקנות COVID-19 וכדי לעמוד בהנחיות המתאימות לאירוע כזה, חתונה זו תוכננה אחרת, כי בחגיגת החופה וארוחה ישתתפו רק מעגל קטן של בני משפחה קרובים. שאר הקהילה יוכלו להשתתף רק לפרק זמן קצר כדי להעביר את משאלותיהם לאדמו"ר הגדול ובני משפחתו".

"ההתקפות הבלתי מוצדקות על אירוע זה, שמקורן בידי המסתערים על הקהילה, מנותקות מהעובדות. עצוב שאיש לא אימת את תוכניותינו לפני שתקף אותנו. הפרסום יהפוך את החתונה הזו לפפראצי וימשוך צופים שעשויים לא להפוך את השליטה בהמונים לעמידה בריחוק החברתי. זה גם ירתיע מהאווירה החגיגית והרוחנית שמתאימה. מכאן, החלטנו שהחתונה לא תתקיים כמתוכנן, ותשתתף רק בני משפחה קרובים".

מכתבו של מזכיר החסידות לממשל בניו יורק:

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו