מראשי ישיבת סלבודקה לצעירים: הגאון רבי דב זקס זצ"ל

המנוח הגאון רבי דב זקס זצ''ל שימש במשך שנים כאחד מראשי ישיבת סלבודקה לצעירים בבני ברק שם הרביץ תורה ויראה. תלמידיו מספרים על אדם שמעולם לא התרעם על איש ותמיד קיבל כל אדם בסבר פנים יפות. בתקופה האחרונה חלה בדלקת ריאות שהסתבכה

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק מגיעה הידיעה המרה והקשה על פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי דב זקס זצ"ל מראשי ישיבת סלבודקה לצעירים זאת לאחר שסבל יסורים קשים והוא בשנת השמונים ושתיים לחייו.

המנוח הגאון רבי דב זקס זצ"ל שימש במשך שנים רבות כאחד מראשי ישיבת סלבודקה לצעירים בבני ברק שם הרביץ תורה ויראה במתיקות מופלאה. תלמידיו מספרים כי הוא מעולם לא התרעם על איש אלא תמיד קיבל כל אדם בסבר פנים יפות.

הגאון רבי דב זקס זצ"ל היה אחד מראשי הישיבות החשובים שבעולם התורה, שיעוריו הבהירים והעמוקים קנו להם שם של כבוד בעולם הישיבות ורבים התדפקו על דלתותיו בכדי לקבל ממנו את צורת הלימוד.

מעבר לשקיעותו הרבה בלימוד יראת השמים שלו הייתה מן המופלאות. במשך שעות רבות הוא השתפך לפני קונו כמונה מעות, תפילותיו המיוחדות החדירו יראת שמים טהורה בקרב אלפי תלמידיו אשר העריצו אותו בכל נימי נפשם.

בתקופה האחרונה הוא סבל מדלקת ריאות, זמן קצר לאחר מכן הדלקת הסתבכה והוא אושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק שם מצבו הידרדר עד שבשעה האחרונה השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרה לדאבון לבם של משפחתו הכבודה ותלמידיו הרבים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למדתי אצלו בסלבודקה. לפני למעלה מחמישים שנה הקים במסירות נפש עצומה בית ספר תורני במעלות תרשיחא. והכל בבחינת מצוה שאי אפשר לעשותה על ידי אחרים וחזר לתלמודו. על היום פועלו מהוה השראה לעוסקים בקירוב רחוקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו