צילום: וידאו סיטי

הגה"צ רבי יצחק ברדא: "אין סיכון בחיסון, מצווה למנוע ולעצור את ההדבקה"

הרב כותב בפתח מכתבו: "הנני בא בשורות אלו להודיע נאמנה, שלאחר התייעצות עם מומחים ושמיעת צדדי העניין, בדבר החיסון המונע הדבקות בנגיף הקורונה, הוברר שאין כל סיכון בדבר, ואדרבה יש בו מצוה למנוע ולעצור את ההדבקה, ובסייעתא דשמיא יקויים בנו הפסוק: 'והמגפה נעצרה''"

המקובל הגה"צ רבי יצחק ברדא שליט"א, מגדולי הפוסקים בישראל וראש מוסדות 'יצחק ירנן' באשקלון, מצטרף לגדולי ישראל מכל העדות והחוגים ובצעד לא שגרתי קורא באמצעות מכתב, להתחסן נגד נגיף הקורונה זאת לאחר שנועץ במומחי רפואה שונים.

"הנני בא בשורות אלו להודיע נאמנה, שלאחר התייעצות עם מומחים ושמיעת צדדי העניין, בדבר החיסון המונע הדבקות בנגיף הקורונה, הוברר שאין כל סיכון בדבר, ואדרבה יש בו מצוה למנוע ולעצור את ההדבקה, ובסייעתא דשמיא יקויים בנו הפסוק: 'והמגפה נעצרה'" פותח הגר"י ברדא את מכתבו.

לאחר מכן מוסיף הרב ומברך: "מכאן ולהבא חושבנא טבא, ונסו יגון ואנחה. ולכל בית ישראל הייתה השקט ורווחה, וקול התורה שוב ישמע ברננה בכל ישיבה וישיבה, להגדיל תורה ולהאדירה". את מכתבו חותם הגר"י ברדא בברכת "והסירותי מחלה מקרבך".

יצויין כי במשך חודשים ארוכים עקב הגר"י ברדא מקרוב אחר הנעשה וביתר שאת כאשר לפני חודשיים אף נדבקה אשתו הרבנית תליט"א בנגיף הקורונה. עם פרוץ המגפה קרא הרב לשומעי לקחו – להקשיב להוראות משרד הבריאות, לעטות מסיכה ולשמוק על ריחוק. גם שיעורו השבועי של הרב התקיים בפלטפורמה הדיגיטלית של המוסדות ללא קהל.

הגר"י ברדא צפוי להתחסן נגד הקורונה ביום שלישי הקרוב (29.12.2020) במרפאת 'מאוחדת' באשקלון ובכך יהיה המתחסן הראשון של הקופה בעיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו