לאחר עשרות שנים: ראש ישיבת מיר התווה תנאים חדשים בסוגיית הפנימיות

פרסום ראשון: הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל נשא דברים בליל שבת והתווה תנאים חדשים בנושא חדרי הפנימיות לבחורי הישיבה. לדבריו לא תהיה אפשרות של 'חזקות' וכל סוף זמן החדרים יסודרו מחדש • כל הפרטים על התנאים שמחוללים סערה במיר

ראש ישיבת מיר וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א נשא דברי חיזוק במסגרת 'עונג שבת' בליל השבת האחרונה כשבמהלכה התווה תנאים חדשים בנושא הפנימיות של הישיבה.

ל'חדשות JDN' נודע כי ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א ערך בליל שבת 'עונג שבת' לבחורי הישיבה, במהלכה הטיל ראש הישיבה פצצה כשהתווה תנאים חדשים ותקדימיים בנושא החדרים בפנימיות הישיבה.

ראשית כל יש להקדים כי מאז ומקדם מי שהיה אחראי על סידור החדרים בפנימיות היה זקן המשגיחים הגה"צ רבי אהרן חדש זצ"ל אשר נפטר לפני כחודשיים, הסדר היה כי על פיו יישק דבר, ובעקבות כך היו גם בחורים שהחזיקו בחדר בפנימייה שנים רבות, לפעמים גם עשור ויותר.

כעת, לאחר פטירתו הדבר עבר לראש הישיבה הגרא"י פינקל שליט"א אשר בליל השבת התווה תנאים חדשים בנושא, לדבריו, לא תהיה אפשרות יותר של 'חזקות' על חדרים, "מעתה ואילך" אמר ראש הישיבה "בכל סוף זמן הבחורים ייפנו את החדרים ויסודרו מחדש בתחילת הזמן שלאחריו".

עוד הורה ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה כי כל חצי שנה הבחורים ייאלצו להגיש בקשה לקבלת חדר הפנימיות של הישיבה ולא תהיה אפשרות שבחור יחזיק חדר מעל פרק הזמן הזה. בנוסף, לאחר שנתיים פג התוקף של החדרים ומי שהיה לו חדר לא יוכל לקבל יותר חדר בפנימייה של הישיבה.

על פי התנאים החדשים שהתווה ראש הישיבה הגרא"י פינקל, בניין בית ישעיה יוקצה לבחורים אמריקאים, בנין בית שלום יוקצה לבחורים חסידיים. שאר הבניינים, בניין פרידמן, בניין נר גבריאל, בניין המרכזי ובניין בית מנחם, יוקצה לבחורים הישראליים.

מדובר בתקדים של ממש בהיכל הישיבה כאשר בחורים רבים מחזיקים ב'חזקות' חדרים במבנה הפנימיות במשך שנים רבות ולפעמים גם עשור ויותר. הבחורים המבוגרים זועמים על ההוראות החדשות אך הם ייאלצו להתמודד עם הקו הנוקשה שמתווה ראש הישיבה.

בתוך כך, לאחר שדבריו גרמו לסערה רבתית בישיבה המריא אמש ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א לארצות הברית שם ישהה לטובת מוסדותיו זאת לאחר שהחלים בחסדי שמים מנגיף הקורונה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד

הקו הנוקשה הוא קו בלתי הגיוני בעליל ומראה על איבוד שליטה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו