צילום מסך מתוך העמוד של 'שורשים'

ההסתה מחלחלת • נהג מונית סירב לאסוף חרדי כי הוא "מפיץ מחלות"

יקיר לענס רק רצה להזמין מונית, אך כאשר התברר לנהג כי הוא חרדי, סירב לאסוף אותו תוך כדי אמירה כי החרדים מפיצים מחלות • "יש אווירה של הסתה. זו תקופה קשה, אבל שום דבר לא יצדיק את מלחמת האחים הזאת"

יקיר לענס, חרדי המתגורר כבר 18 שנה בעיר תל אביב, הזדעזע. הוא הזמין מונית, אך הנהג סירב לעלות אותו – אך ורק בשל מראהו החיצוני תוך כדי טענה כי החרדים מפיצים מחלות.

מתברר כי האווירה התקשורתית וההסתה של פוליטיקאים שונים המעוניינים לגרוף רווח אלקטורלי מחלחל אל הרחוב, וחרדים המתגוררים בסמיכות לחילונים מתחילים כבר לסבול מהצקות.

בראיון לאולפן ynet סיפר לענס כי הזמין מונית דרך אפליקציית "גט טקסי". "אני רואה את המונית עוברת לידי ולא עוצרת, אז חשבתי שיכול להיות שהוא טועה בדרך. אני מתקשר אליו, והוא אומר לי בלי להתבלבל: אתה חרדי מפיץ מחלות, לא יכול לקחת אותך – וממשיך הלאה".

"אני מנהל את מרכז 'שורשים', המקיים לימודי יהדות לכלל הציבור, ואנחנו נפגשים כל ערב עם כלל האוכלוסייה. אנחנו רוצים לחבר ולהיות ביחד – ואז דבר כזה קורה לך, ואתה לא מאמין שאצלך קורה המקרה הזה… זה כל כך מעליב וכואב".

לענס סבור כי קיימת אווירה ציבורית של הסתה. "אנחנו מקווים שזה לא יחזור על עצמו. בסך הכול אנחנו חיים פה יחד, אנחנו לא הולכים לשום מקום וכוח המציאות מכריח אותנו לחיות יחד. זו תקופה קשה, אבל שום דבר לא יצדיק את מלחמת האחים הזאת".

מחברת Gett נמסר בתגובה לynet: "התנהגות הנהג, לכאורה, באירוע המתואר, מנוגדת לחוק ואיננה עומדת בקנה אחד עם העקרונות של Gett. כמי שחרטה על דגלה לאורך השנים את ערכי השוויון והסובלנות, אנו מצרים מעומק הלב על המקרה המדובר. יצרנו קשר עם יקיר, ולאחר ששמענו ממנו את הפרטים, טיפלנו במקרה מיידית. אנו דורשים מהנהגים שעושים שימוש באפליקציית Gett לפעול בהתאם לדין ובהתאם לכללי ההתנהגות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו